Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Androidmobil och Router


RockyMan

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en HTC desire mobil som jag kopplar med wifi till min router. Den har alltid fungerat bra, men plötsligt på sista tiden så beter den sig konstig. Den är kopplad till nätverket men kommer inte åt internet. Då måste jag koppla bort och koppla på igen. Då fungerar wifi en stund men ett tag så kommer jag inte åt internet igen (fast jag är kopplad mot routern)

 

Det kan inte vara något problem med mobilen då andra trådlösa nätverk fungerar kanon. t.ex på jobbet. När jag kopplar min bärbara trådlöst till routern så fungerar internet perfekt hela tiden så då kan det inte vara något fel på routern.

 

Jag har testat byta ipnummer genom att radera nätverket och koppla på igen och det är samma problem.

 

Alltså beror det på MAC adressen men där hittar jag inget konstigt med inställningarna. Är det någon som har tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tar bort alla nätverk i mobilen och skapar nytt wifi-nätverk i mobilen, blir det någon skillnad?

Men du kanske har testat detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så att det här problemet kom efter att du laddade hem ca 100MB uppdatering från HTC för några veckor sedan och installerade uppdateringen?

Då skulle det ju kunna vara buggar i uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...