Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Segt Eforum och bitvis är det helt stopp


Flyfisherman
 Share

Rekommendera Poster

videofotografen

Jag måste ju säga att IDG, för att vara ett av världens största företag vad beträffar IT-relaterad information o som finns i 85 länder o som är utgivare av över 300 datortidningar runt om i världen, sköter detta mycket mycket mycket dåligt. Man kan tro att det är något litet källarföretag som har kontoret (servern) på fickan.

 

Det kanske blir lite drag under galoscherna om ALLA SOM PROTEST SÄGER UPP SINA ABONNEMANG!!!????? :thumbsdown:

 

5a201241712PM0793.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Lägg på klockslaget till ca 20:55, i alla fall här hos mig.

 

Nu är det hög tid att Andreas kollar upp vad som händer så här ofta på eforums servrar, när eforum och flera andra forum så ofta, lägger ner.

Det är totalt oacceptabelt att det får fortsätta, fortsätter det såhär, så kommer jag att överväga om det inte är dags att kanske hitta ett nytt forum, som fungerar bättre.

Hårda ord kanske, men tyvärr sanningen.

 

Jag vill att Cecilia mailar och skickar PM till Andreas, och att han sedan svarar här, om det finns något svar.

Jag börjar bli riktigt trött på detta.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, särskilt som man helt skiter i övriga önskemål från medlemmarna...

//eforum.idg.se/topic/329293-vad-sitter-det-i/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg på klockslaget till ca 20:55, i alla fall här hos mig.

 

Nu är det hög tid att Andreas kollar upp vad som händer så här ofta på eforums servrar, när eforum och flera andra forum så ofta, lägger ner.

Det är totalt oacceptabelt att det får fortsätta, fortsätter det såhär, så kommer jag att överväga om det inte är dags att kanske hitta ett nytt forum, som fungerar bättre.

Hårda ord kanske, men tyvärr sanningen.

 

Jag vill att Cecilia mailar och skickar PM till Andreas, och att han sedan svarar här, om det finns något svar.

Jag börjar bli riktigt trött på detta.

PM skickat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Jag tror att nertiden har varit för hela idg, inte bara Eforum, men har bett it-avdelningen titta på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som sagts tidigare så är det lite för ofta, i dagens it-samhälle för en webbsajt, så är det inte speciellt bra när en sajt inte är nåbar.

Och som det har varit sista månaderna, nästan ett stopp varje vecka, kan man inte acceptera, det är för mycket, speciellt när stoppen varar mer än 1 timme per stopp.

Vi förlorar besökare varje gång, och på sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Och nu ett meddelande från vår it-avdelning:

Vi har köpt in mer minne till befintlig server + en helt ny server.

Steg1: mer minne i befintlig server

steg2: migrera vissa av forumen till nya servern (eforum, mw)

ni kommer bli informerade vid båda tillfällena

 

Så det ser ju ljust ut.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

FYI:

 

Imorgon kl 09:30 kommer servern där vi har capforum, eforum, m3forum och mwforum att stängas ned en kort stund för att få minne uppgraderat!

 

Detta ska förhoppningsvis avhjälpa de sporadiska "hängningar" som vi har på servern...

 

Beräknad nedtid: 15min

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

I princip hela förmiddagen har det av och till varit segt på Eforum:

 

post-73434-0-79421400-1361185392_thumb.png

 

post-73434-0-58961700-1361185392_thumb.png

 

 

Nu märkte jag att även http://www.idg.se/ var seg.

Samband?

Redigerad av Flyfisherman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...

Hm. är detta den senaste tråden i ämnet?

Nåväl, segt från i går eftermiddag och fortfarande.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! 

Vi startade om databas-servern under måndagen eftersom den fått jobba mer än vanligt. Säg till om ni tycker det går fortsatt segt efter det? 

Gammal tråd här ser jag :)


 

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev felix:

Hej! 

Vi startade om databas-servern under måndagen eftersom den fått jobba mer än vanligt. Säg till om ni tycker det går fortsatt segt efter det? 

Gammal tråd här ser jag :)


 

Ja efter det funkar det bra!

 

Ja, gammal tråd men passande rubrik!

(sökte faktiskt efter "bitvis" för att hitta den ;) )

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Får väl hänga med och säga att det är fortfarande väldigt segt, och även svårt att logga in, tar mellan 30-60 sek i nuläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trafiken har ökat kraftigt och plötsligt sedan tidigt på morgonen och verkar delvis komma från Moskva, Singapore, Paris m.fl. Det rör sig rimligtvis om bot-trafik och det gör att forumet är segt just nu. Jag ska se om det går att göra något åt detta nu, men tror det kommer lugna ner sig om ett tag i vilket fall.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...