Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Parabolinställning quattroparabol


TobbeLind

Rekommendera Poster

Hej alla!

Sliter med att försöka få en 4-huvudsparabol att fungera. Minimikrav är att Thor och Sirius skall fungera men av någon anledning kan jag bara få den ena av de två fungera.

Det bör nämnas att det har fungerat men så började stolpen som parabolen sitter på att luta och därmed pajade ju mottagningen av naturliga skäl.

Nu har jag rätat upp den men som sagt, nu kan jag inte få eländet att åtminstone få in Thor och Sirius vilket ju inte skall vara så särdeles komplicerat...

Jag vridit och vänt på parabolen , jag har till och med testat att flytta LNB:erna på den skenan som finns men hur jag än gör så blir det bara antingen eller..

Någon som har några tips om vad jag ska hitta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenis........

 

LNB Thor ska sitta i mitten och Sirius till vänster om den sett framifrån parabolen.

Sedan ang elevationen så beror det lite på var du bor, tex Luleå ca 15 grader, och att ställa in det kräver ett fäste som är rakt.

Vridningen på LNB är mera finjustering så det kan du ta sist.

 

Testa även koppla förbi switchen genom att ansluta kabeln direkt från LNB till dekoder, så du kan utesluta trasig switch.

 

Börja med att ställa in thor med mittenLNB, när du fått in den har du i princip automatiskt Sirius på andra LNB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...