Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej öppna Outlook express


karup66

Rekommendera Poster

Jag får följande felmeddelande när jag försöker öppna Outlook express:

"Det gick inte att starta Outlook Express.Programmet kunde inte öppna lagret för Outlook Express-meddelande. Det finns inte tillräckligt mycket ledigt minne eller så är hårddisken full."

När jag klickar bort meddelandet kommer ett nytt med erbljudande att komprimera.

Tackar jag ja till detta dyker det upp en skylt med att Windows stött på ett problem och måste avslutas.

Jag har XP-professional, 2 Gb ramminne och 74 GB ledigt på hårddisken.

Nu har jag istället installerat Windows Live Mail, och varje gång jag öppnar WLM dyker ovanstående två meddeladen upp och måste klickas bort innan WLM öppnas.

Jag kan heller inte ta bort Outlook Express, och jag kommer inte åt mina sparade mail där. Kan någon ge mig ett råd?

post-119903-0-55707000-1313234976_thumb.jpg

post-119903-0-88539700-1313235003_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får följande felmeddelande när jag försöker öppna Outlook express:

"Det gick inte att starta Outlook Express.Programmet kunde inte öppna lagret för Outlook Express-meddelande. Det finns inte tillräckligt mycket ledigt minne eller så är hårddisken full."

När jag klickar bort meddelandet kommer ett nytt med erbljudande att komprimera.

Tackar jag ja till detta dyker det upp en skylt med att Windows stött på ett problem och måste avslutas.

Jag har XP-professional, 2 Gb ramminne och 74 GB ledigt på hårddisken.

Nu har jag istället installerat Windows Live Mail, och varje gång jag öppnar WLM dyker ovanstående två meddeladen upp och måste klickas bort innan WLM öppnas.

Jag kan heller inte ta bort Outlook Express, och jag kommer inte åt mina sparade mail där. Kan någon ge mig ett råd?

 

 

Först av allt föreslår jag att du kopierar epostfilerna (dbx) till ett säkert ställe för att säkerställa att dina ev ännu befintliga mail inte förstörs.

 

En gång för ett antal år sedan försvann plötsligt alla tusentals sparade mail jag hade i Outlook Express ur sikte, men som jag minns det kunde jag återvinna nog 99,9% genom att använda ett program som hette Macallan Outlook Express Extraction. Tyvärr kan jag inte återfinna den tråden här på eForum där jag skrev om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr kan jag inte återfinna den tråden här på eForum där jag skrev om det.

Är det //eforum.idg.se/topic/150410-inboxen-latsas-tom/ du är ute efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det //eforum.idg.se/topic/150410-inboxen-latsas-tom/ du är ute efter?

 

:) Kul - där var den ju! När jag inatt lite trött och sömnlängtande sökte fann jag bara //eforum.idg.se/topic/183113-outlook-express-6-inbox-error/ och min länk där ledde inte fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...