Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bokmärken Firefox


Mad Man

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har som bekant haft ett datorhaveri som resulterade i ny dator. Som tur var så gick den gamla hårddisken att rädda. Men nu ställs jag inför problemet att få över mina gamla FireFox bokmärken från den gamla hårdisken (som var Vista OS) till den nya.

 

Om jag har lyckats läsa till med det hela rätt så borde bokmärkerna ha sparats i <Användare><Namn><Roaming><Mozilla><Fireforx><Profiles>

 

Däri finns enbart en profil, så det torde ha varit min. Öppnar jag den katalogen så hittar jag en fil, bookmarks.html, men den är ifrån 2008, så det är inte den aktuella.

 

Men i foldern "bookmarkbackups" så hittar jag ett antal, nyare filer med extenstionen .json. Om man googlar på det så verkar det som man borde kunna öppna en sådan direkt i Firefox, för att få tag på de senaste bokmärkerna, men det funkar inte för mig.

 

Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.json måste du nog importera eller återställa.

 

Bokmärken > Visa alla bokmärken eller Ctrl + Shift + B > så öppnas Biblioteket > fliken Importera och säkerhetskopiera > Återställ och välj från fil => så återställs bokmärkena i .json filen

 

Möjligen måste du starta om Firefox sedan.

 

Väljer du Säkerhetskopiera så skapas en .json fil.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova det här.

Klicka på Bokmärken i Firefox. Sedan Ordna bokmärken-Importera och Säkerhetskopiera. Välj Återställ och Välj fil. Leta dig fram till Bookmarkbackups på den gamla disken och välj den senaste och öppna.

 

Flugfiskaren var snabbare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flugfiskaren var snabbare. :)

Hehe jo där hade jag en fin fluga på flugkastet och lade direkt där det vakade...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.json måste du nog importera eller återställa.

 

Bokmärken > Visa alla bokmärken eller Ctrl + Shift + B > så öppnas Biblioteket > fliken Importera och säkerhetskopiera > Återställ och välj från fil => så återställs bokmärkena i .json filen

 

Möjligen måste du starta om Firefox sedan.

 

Väljer du Säkerhetskopiera så skapas en .json fil.

 

Mvh

 

 

Tackar, tricket var att välja "Restore" istället för "import".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, tricket var att välja "Restore" istället för "import".

Ok. Du kör på en engelsk version (Återställ på den svenska FF5).

 

Ja Importera är för htm filer som du kan ta in från ex. IE favoriter om du först exporterar dessa.

 

Kul att du fick till det.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars så brukar det också fungera att flytta hela mappen Mozilla från den felaktiga disken till den nya, men då får man ju också med alla inställningar och allt annat, eftersom Firefox bara lagrar i just den Mozilla-mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...