Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ladda batteri till mp3-spelare


rickard 1

Rekommendera Poster

Har köpt en billig mp3-spelare (Denver MPG-4018CPLL) vars batteri skall laddas via en dator och USB kabel. Inga data finns i spelarens spec angående batterikapacitet, spänning eller strömstyrka för laddning.

 

Jag tycker det är bättre att ladda direkt via eluttag, så jag inte behöver ha datorn igång.

 

Till en HTC smartphone har jag fått en laddare som ger 5 V och 1 A i output, med USB-anslutning. Mp3-spelarens spec anger att den är fulladda vid 3,7 volt.

 

Vet någon vid vilken spänning och strömstyrka laddning sker via en USB från en dator; kan inte hitta detta någonstans.

 

Vågar någon ha en uppfattning om jag kan använda min HTC laddare till mp3-spelaren.

 

Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att det går att en nätadapter till denna, men då bör man nog ha koll på vilken spänning som behövs.

 

Men samtidigt så tillhör den dom billigaste modellerna, så det är kanske utrustning efter pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller ju att hitta en nätadapter med rätt usb-kontakt, det är troligen en usb-mini som gäller, men även där så finns det olika utseenden på kontakterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...