Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsam nedladdning av ljudfil från dator till mp3 spelare


rickard 1

Rekommendera Poster

Har köpt billig mp3-spelare (Denver MPG-4018CPLL) för att lyssna på böcker. När jag laddar ner en ljudfil från en HP Pavilion dm1, går nedladdningen bara med cirka 3-400 kB/sek. Nedladdningen fungerar och ljudet blir bra i spelaren.

 

Det tog cirka en halv timme att ladda ner en mp3-fil med en ljudbok på 500 MB.

 

I mp3-spelarens spec anges under anslutning till dator, "High Speed USB 2.0 Full Speed".

 

Det står också vid minne, "2GB Flash", vilket jag inte förstår, då spelaren skall vara på 4 GB??

 

 

På biblioteket svarar man att nedladdning av en mp3-fil innehållande en ljudbok bara skall ta ett par minuter.

 

Finns det några åtgärder jag kan vidta för att snabba upp nedladdningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har köpt billig mp3-spelare (Denver MPG-4018CPLL) för att lyssna på böcker. När jag laddar ner en ljudfil från en HP Pavilion dm1, går nedladdningen bara med cirka 3-400 kB/sek. Nedladdningen fungerar och ljudet blir bra i spelaren.

 

Det tog cirka en halv timme att ladda ner en mp3-fil med en ljudbok på 500 MB.

 

I mp3-spelarens spec anges under anslutning till dator, "High Speed USB 2.0 Full Speed".

 

Det står också vid minne, "2GB Flash", vilket jag inte förstår, då spelaren skall vara på 4 GB??

 

 

På biblioteket svarar man att nedladdning av en mp3-fil innehållande en ljudbok bara skall ta ett par minuter.

 

Finns det några åtgärder jag kan vidta för att snabba upp nedladdningen?

 

Tyvärr så är Denver en väldigt dålig "tillverkare", egentligen bara en importör av noname-kinaprodukter som danskarna stämplar "Denver" på. Jag köpte för flera år sedan (runt 2003) en Denver DVD-spelare som skulle klara alla format, DIV-x med flera. Komponentutgångarna fungerade inte alls, den klarade inte läsa flera skivor som en annan spelare läste galant. Tyvärr kunde jag inte reklamera skiten, eftersom jag skaffade en TV som klarade komponentvideo flera år senare. (Det var då jag la märke till att komponentvideo-ut inte funkade på spelaren)

Att din denver-mp3-spelare har flera "fel" är jag alltså inte förvånad över.

Den åtgärd du kan göra, är att lämna tillbaka spelaren. Tyvärr är det nog så.

 

Edit: "ladda ner" är väl fel ord i sammanhanget, "föra över" är väl mer rätt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...