Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var är mailen?


iggiepop

Rekommendera Poster

Hej alla proffs.

 

Min hpdator tystnade så till slut igår, för att aldrig starta igen. Jag tog ur hårddisken och har den nu i en dockningsstation. Detta för att kunna lägga över det jag vill spara till min nya dator. Har hittat allt utom mina mail, som jag gärna vill ha med mig.

 

Skulle därför vara oändligt tacksam för instruktioner var mailen ligger, samt hur jag för över till ny dator.

 

XP-Win7

 

Outlook express - live mail

 

Tack tack

 

Per i Malmö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de mail du söker kommer från Outlook Express i XP så vill jag minnas att inkorgen och borttaget fanns som separata filer med just dessa namn. Söker du på dessa så borde du finna dem långt ner i katalogstrukturen. X:\documents and settings\iggiepop\Lokala inställningar\Application data...osv Det är ju dolda filer här, så se till att få med dessa vid sökningen.

 

// Dick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de mail du söker kommer från Outlook Express i XP så vill jag minnas att inkorgen och borttaget fanns som separata filer med just dessa namn. Söker du på dessa så borde du finna dem långt ner i katalogstrukturen. X:\documents and settings\iggiepop\Lokala inställningar\Application data...osv Det är ju dolda filer här, så se till att få med dessa vid sökningen.

 

// Dick

 

Ah!

Tack Dick.

Kan jag då bara flytta dessa filer till motsvarande mapp i win7? Så när jag öppnar live mail, så finns mailen bara där.....?

 

 

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder inte Livemail själv, så jag vet inte hur det ser ut i denna, men oftast finns det ju en möjlighet att använda importfunktionen för att hämta sina mail och eventuella adresser till sitt nya mailprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...