Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker VHS Videobandspelare - svårt att få tag i nuförtiden.


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Hej,

Jag söker för min gamla mosters räkning en VHS Videobandspelare pga. den gamla har gått och rakat sig.

 

Eftersom hon har en hel del VHS kassetter så vill hon naturligtvis kunna titta på dessa (privata videoinspelningar etc.).

 

Förvisso att föra över dessa till DVD är ju ett alternativ som jag har möjlighet att göra hemma och köpa en vanlig DVD-spelare till henne, men som jag helst undviker i dagsläget.

 

Så var hittar man en VHS Videobandspelare, går det ens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och tyvärr är det i stort omöjligt att få tag på en ren vhs spelare, det finns fortfarande kombispelare dvd och vhs, oftast är det då med inspelningsbar dvd, och då är prislappen därefter.

 

 

http://www.pricerunner.se/pl/4-2709635/DVD-och-Blu-ray-spelare/LG-RCT689H-priser

 

Jag har själv samma problem, familjen diskuterar fortfarande om det är ekonomiskt försvarbart att kasta ut minst 2500:- på en sådan gammal teknik, även om man får en dvd på köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, 1990:-, tycker det är för dyrt det också, men det kanske beror på om man har så många egeninspelade vhs band, som är oersättliga, men då kan det kanske vara värt att föra över till dvd istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hmmm, 1990:-, tycker det är för dyrt det också, men det kanske beror på om man har så många egeninspelade vhs band, som är oersättliga, men då kan det kanske vara värt att föra över till dvd istället?

Jo jag kanske måste hjälpa henne med det, men tänkte att i nuläget försöka få tag i en enkel VHS men som ni säger verkar det stört omöjligt.

 

En sådan kombispelare förr 2 papp är ju lite häftigt för den lär väl ändå vara medioker i det mesta?

Förvisso är det DVD-brännare så det skall tydligen gå att direkt bränna ut VHS på DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Förvisso är det DVD-brännare så det skall tydligen gå att direkt bränna ut VHS på DVD.

Visst är det så.

Dom säger att det är enkelt, dom som har gjort så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Visst är det så.

Dom säger att det är enkelt, dom som har gjort så.

Ja det är inga problem. Det har jag gjort många gånger hemma.

Har min gamla video kopplad till Samsung DVD spelare med inbyggd hårddisk och DVD-brännare (körde med DVD-RW skivor). Tyvärr har den brännaren på denna pajat så just nu kan jag bara spela upp DVD på den.

 

Så numera använder jag en Canon MV830i videokamera med inbyggd A/D omvandlare.

VHS Videon > Canon videokameran i rec mode utan DV-band > Canon Videokamerans Firewire > PC > Starta VHS videon > import i Adobe Premiere eller Pinnacle Studio.

 

Men det tar tid att göra detta eftersom banden måste spelas upp med normalhastighet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej,

Jag söker för min gamla mosters räkning en VHS Videobandspelare pga. den gamla har gått och rakat sig.

 

Eftersom hon har en hel del VHS kassetter så vill hon naturligtvis kunna titta på dessa (privata videoinspelningar etc.).

 

Förvisso att föra över dessa till DVD är ju ett alternativ som jag har möjlighet att göra hemma och köpa en vanlig DVD-spelare till henne, men som jag helst undviker i dagsläget.

 

Så var hittar man en VHS Videobandspelare, går det ens?

 

Gå in på kjell.com De har en videobandspelare för dgygt 1300 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Gå in på kjell.com De har en videobandspelare för dgygt 1300 SEK

Tack för tipset, men det är löst sedan 1 1/2 år sedan, tråden är gammal...

Ffick tag på en VHS-bandare hos en pensionerad teve-reparatör.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...