Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Packard Bell ger massa gnäll.


Docgurka

Rekommendera Poster

En vän fick en ny Pixma MP250 skrivare som skulle kopplas in till en Bärbar Packard Bell EasyNote med AMD Athlonx2 Processor. Denna dator vägrar dock att skriva ut på skrivaren. Har bytt system från xp till vista och nu Win7 men inget fungerar. Allt ser ok ut med Driver mm men den tappar kontakten med skrivaren när man skall skriva ut. Skrivaren är testad på andra datorer 2 intelpc och en mac och fungerar klockrent. Har aldrig sett felet tidigare. Några idee'r.

mvh

Docgurka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en USB-port som skrivaren är ansluten till:

1) Testa och byt USB-port

2) Innan utskrift, testa med att ta ut sladden ur USB-porten på datorn (med skrivaren ON = drift lampor på skrivaren lyser) och sätt sedan tillbaks USB sladden igen i datorn.

 

(på den här datorn har jag installerat W2k, Windows XP Pro, Exton Mandriva 2009.1 linux som jag skriver på nu i var sin partition. Skrivaren är en HP Laserjet 1020.

Den fungerar utan nått som helst strul i W2k

för den ska funka i XP och Exton mandriva gäller

Innan utskrift, ta ut sladden ur USB-porten på datorn och sätt sedan tillbaks sladden igen. I linux syns ett dialogfönster efter sladden dragits ut om att skrivaren inaktiverat och ett nytt dialogfönster efter sladden satts in om skrivaren aktiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för Svaret men detta verkar mer komplicerat än jag trott. Testade en annan skrivare och samma fel. Den startar utskrift via usb porten för att 2 minuter senare komma en dialog ruta att den inte får kontakt med skrivare. Verkar vara något knas med samtliga 4 usb portar. Det blir någon konflikt när den skall skriva ut. Skall tillägga att jag blåst disken innan installation.

mvh

Docgurka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...