Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är denna dator bra?


Kemal88

Rekommendera Poster

Hej!

 

Tänkte bygga en dator som jag ska använda för att kunna titta på Full HD filmer, Spela lite spel(typ Fifa), samt lite bildredigering

Tänkte höra med er på forumet om denna dator är bra nog?

 

http://www.inet.se/kundvagn/visa/691874/dator-ver-1-0

 

Min budget ligger på ca 4500 kr. Anledningen till att jag inte lagt till något nätagg eller ljudkort är för att jag har ett nytt 500 watts nätagg, samt ett fungerande ljudkort redan.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte in på detaljer här nu, utan tänkte bara tipsa om, att skulle du bestämma dig för att köpa från denna butik, kontrollera noga att garantier och sådant gäller, eftersom du avser att montera in egna prylar i detta paket, går något sönder, och du vill hävda garanti, så kan dom påstå att det är dina egna prylar som gjort den eventuella skadan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte in på detaljer här nu, utan tänkte bara tipsa om, att skulle du bestämma dig för att köpa från denna butik, kontrollera noga att garantier och sådant gäller, eftersom du avser att montera in egna prylar i detta paket, går något sönder, och du vill hävda garanti, så kan dom påstå att det är dina egna prylar som gjort den eventuella skadan.

 

Tack för tipset, men tänkte ev. be dem montera den, kostar 800 kr men då ingår också två års garanti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Tack för tipset, men tänkte ev. be dem montera den, kostar 800 kr men då ingår också två års garanti

Jo det är ett bra val med montering. Då blir det garanti på hela datorn istället för dom lösa delarna var för sig, samt att Inet gör kompatibilitetstest samt testkör den också så att allt fungerar. 1-års extra garanti (totalt 2-års garanti).

http://www.inet.se/a...ria-komponenter

 

Men nu vet jag inte hur det blir eftersom du skall använda ett eget nätaggregat?

Det betyder ju då att du måste börja med att riva den eller i varjefall öppna och kanske plocka ur något för att kunna montera detta och dra kablaget.

Och utan nätaggregat kan ju heller inte Inet testa datorn?

 

Inte säker på om den monteringen och den kompletta garantin gäller då, du kanske måste kontakta dom och fråga?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte in på detaljer här nu, utan tänkte bara tipsa om, att skulle du bestämma dig för att köpa från denna butik, kontrollera noga att garantier och sådant gäller, eftersom du avser att montera in egna prylar i detta paket, går något sönder, och du vill hävda garanti, så kan dom påstå att det är dina egna prylar som gjort den eventuella skadan.

 

Kan kanske vara sant, men jag har aldrig haft några problem därifrån..

(Tyvärr har jag inga större problem när det gäller "affärer" ÖHT, något jag insåg när jag tittade i spegeln..)

 

Jag har därefter bytt min klädstil till "nördigare". (Närsynt med glasögon typ)

(Vill inte skrämma folk med "Lordi"-utseendet!) Folk brev skraja, och godtog vad jag sa.. Hehe..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det ser väl bra ut. Ett par funderingar bara.

 

Moderkortet finns inte på lager någonstans. Det är inte säkert att Inet kommer att ta in det igen, eftersom det enda som finns kvar, finns i Fyndhörnan. Jag skulle nog välja ett som finns på lager.

 

Antar att du har eller har tänkt köpa ett 64 bits operativsystem, annars är det ingen mening med att köpa 8 GB minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips på vad man kan byta till utan att gå upp för mkt i pris?

Kan ev tänka mig att byta till andra delar om jag bara kommer upp i samma prestanda.

 

Tar tacksamt emot all hjälp jag kan få smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips på vad man kan byta till utan att gå upp för mkt i pris?

Kan ev tänka mig att byta till andra delar om jag bara kommer upp i samma prestanda.

 

Tar tacksamt emot all hjälp jag kan få smile.gif

 

En enkel väg att gå är att kolla på uppgraderingspaket. Dessa behöver bara låda och grafikkort. (DVD-brännare och hårddisk får man också lägga till, om man inte har några gamla bra, kostar dock inte så många hundralappar nuförtiden)

Kolla exempelvis här:

Kompletts uppgraderingspaket

 

Jag skulle välja denna som iofs. är förra arkitekturen av i5, men den är bra! Lätt att överklocka och ger mest bang för bucken. Nyare arkitektur har mindre cacheminne (6MB i stället för 8MB), så den gamla var bättre! Enda nackdelen är att du inte kan byta till modernare processor senare, eftersom intel gått över från sockel 1156 till 1155. Men jag brukar byta moderkort när jag byter CPU, eftersom även moderkort utvecklas tills man känner att man behöver byta CPU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...