Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Update errors


Jessica-B

Rekommendera Poster

När jag vill installera 6st important updates från Windows update, får jag fram följande ruta:

 

someupdateswerenotinsta.jpg

 

 

Jag har provat att lösa det genom att använda mig av "Kontrollverktyget för systemuppdatering" som Microsoft rekomenderar, men det fungerade inte. Hur går jag tillväga för att nå dessa updates?

 

 

Om det är till någon hjälp är det följande updates det rör sig om:

 

 

selecttheupdatesyouwant.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

När en uppdatering markeras, visas i högra spalten vad den är till för. På så sätt kan man avgöra om den behövs eller inte. Ibland kan det uppstå konflikter, när man bara väljer att uppdatera allt som kommer, det är ju inte säkert att en viss uppdatering behövs, gäller särskilt Vista och Windows 7 och beroende på hur ens system ser ut. Har själv bara vid något enstaka tillfälle, råkat ut för att en uppdateringen inte fungerar som tänkt. Misstänker man att något ändå kommit in, så får man ta bort den uppdateringen, som strular och göra om det hela. Man kan i undatagsfall, behöva göra en systemåterställning, till ett datum före detta krångel uppstod.

 

De uppdateringar som inte behövs, bör man dölja, så att de inte ställer till det igen.När de väl behövs av systemet, kommer de att dyka upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag vill installera 6st important updates från Windows update, får jag fram följande ruta:

 

Jag har provat att lösa det genom att använda mig av "Kontrollverktyget för systemuppdatering" som Microsoft rekomenderar, men det fungerade inte. Hur går jag tillväga för att nå dessa updates?

 

Om det är till någon hjälp är det följande updates det rör sig om:

Du kan kolla om det går att installera uppdateringarna om du gör en så kallad "clean boot":

 

Steg 1. Ställ in datorn för en så kallad Clean Boot

1. Klicka på Start-knappen och skriv in MSCONFIG i fältet "Påbörja sökning". Tryck på Enter.

2. Välj första fliken.

3. Klicka sen på "Selektiv start".

4. Bocka ur alternativet "Läs in autostartobjekt".

5. Välj fliken "Tjänster".

6. Bocka för alternativet "Dölj Alla Microsoft Tjänster".

7. Klicka på "Inaktivera alla".

8. Klicka nu på Verkställ och OK.

9. Starta om datorn.

 

Steg 2. Sök efter och installera uppdateringar

1. Klicka på Start-knappen och skriv Windows Update i rutan "Påbörja sökning". Tryck på Enter. (Andra sätt att starta Windows Update går förstås också bra.)

2. Klicka på "Sök efter uppdateringar" i det övre vänstra hörnet.

3. Installera de hittade uppdateringarna.

4. Starta om datorn.

 

Upprepa detta steg tills du inte längre hittar några nya uppdateringar att installera.

Obs! Utför steg 3 oavsett om du kan installera uppdateringarna eller ej.

 

Steg 3. Återställ datorn till Normal Start

1. Klicka på Start-knappen och skriv in MSCONFIG i fältet "Påbörja sökning". Tryck på Enter.

2. Välj första fliken.

3. Klicka sen på "Normal start".

4. Klicka nu på Verkställ och OK.

5. Starta om datorn.

 

Ytterligare tips:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_other-windows_update/vista-error-codes-8024200d-80070490-cant-install/403c3262-4820-4b0e-953c-af1c2381b009 delvis samma uppdateringar som du

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-windows_update/cant-download-updates-getting-errors-80070490-and/53d3f72f-2350-e011-8dfc-68b599b31bf5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Cecilia, ska man bara ta rakt av så där, uppdateringarna, måste man inte förvissa sig om att dom behövs. Visserligen är inte allt ibockat, men det har hänt och då kan det bli strul. Gäller särskilt att vara uppmärksam i Windows 7 har jag märkt. Tycker egentligen inte det har hänt så mycket nytt på uppdateringsfronten i och med Win 7. Det borde gå smidigare och mera per automatik, så att man inte var tvungen att starta om mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet Windows Update gör en kontroll av att uppdateringarna behövs innan de kommer med i listan "Important" och de kommer endast med där om Microsoft anser att de är viktiga, t ex för att det är säkerhetsuppdateringar eller rättningar av allvarliga problem. Vad är det för uppdateringar som du inte tycker behövs, vad står det då i högerkolumnen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte vara utan några "important" updates, så jag kommer följa beskrivningen du gav mej cecilia.

Jag återkommer med resultat(/ytterligare problem haha) så fort jag provat thumbsup.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, nu har jag följt stegen du skickade mig cecilia. Jag får fortfarande samma error codes.

Jag kan också tillägga att datorn redan var inställd på "selektiv start", så där fanns inget

att ändra just där. Vet inte om det gör nån skillnad men jag växlar nu till "normal start" och provar

att göra uppdateringarna igen - Återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jisses, jag lyckades faktiskt installera 1 uppdatering genom att plocka ut den särskilt från Microsoft Download Center.

Det står att jag bara har 5 important updates kvar att installera nu. Så jag ska försöka att hitta resterande uppdateringar genom samma metod. (Googla på: Windows update KB-koden Vista)

 

Hittade denna metod genom en av länkarna du skickade cecilia. Det tackar vi för! Återkommer med en sista uppdate strax...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...