Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Upptaget eller otillgängligt ljudkort


3DArt

Rekommendera Poster

Hej på er!

 

När jag startar Last.fm får jag följande felmeddelande: "Ditt ljudkort är antingen upptaget eller inte tillgängligt. Försök starta om applikationen". Jag försöker starta om men inget händer. Tidigare har jag aldrig haft dessa problem. Jag köpte nyligen en Meridian Media Core 200 och installerade då ett kontrollprogram till denna med namnet "ContolPC". Men problemet uppstår även när detta program är inaktivt. Men detta är det enda nya som hänt på senare tid och det känns som om problemet uppstod ungefär när jag installerade ControlPC. Kan det finnas något samband?

 

Det går utmärkt att spela upp musik och filmer med ett flertal mediaspelare och ljudet finns där. Det är bara när jag försöker spela med Last.fm som jag får felmeddelandet. Väldigt mystiskt.

 

Mina datorhögtalare är ett par B&W MM-1 som är inkopplade i en USB-port och DA-omvandlingen sköts av högtalarna. Men dessa högtalare har jag haft länge utan ovanstående problem. Någon som har en aning om vad problemet är? Själv är jag helt ställd.

 

Många tack på förhand!

 

// Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er!

 

När jag startar Last.fm får jag följande felmeddelande: "Ditt ljudkort är antingen upptaget eller inte tillgängligt. Försök starta om applikationen". Jag försöker starta om men inget händer. Tidigare har jag aldrig haft dessa problem. Jag köpte nyligen en Meridian Media Core 200 och installerade då ett kontrollprogram till denna med namnet "ContolPC". Men problemet uppstår även när detta program är inaktivt. Men detta är det enda nya som hänt på senare tid och det känns som om problemet uppstod ungefär när jag installerade ControlPC. Kan det finnas något samband?

 

Det går utmärkt att spela upp musik och filmer med ett flertal mediaspelare och ljudet finns där. Det är bara när jag försöker spela med Last.fm som jag får felmeddelandet. Väldigt mystiskt.

 

Mina datorhögtalare är ett par B&W MM-1 som är inkopplade i en USB-port och DA-omvandlingen sköts av högtalarna. Men dessa högtalare har jag haft länge utan ovanstående problem. Någon som har en aning om vad problemet är? Själv är jag helt ställd.

 

Många tack på förhand!

 

// Lars

 

Felet "måste" ligga i Last.fm. Har du kollat om det finns nåra uppdateringar till programmet? Är programmet viktigt? (Om inte, avinstallera det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar! Last.fm är ett musikprogram, ungefär som ett radioprogram, som jag ofta lyssnar på och jag avinstallerar det gärna inte. Det kostar dessutom en slant att prenumerera på. Jag har den senaste versionen av programmet och kan inte komma på att jag installerat något annat program eller gjort något som gör att det inte längre fungerar.

 

Det hela är mycket mystiskt. Men jag får väl pröva mig fram och kanske installera om det för att se om det hjälper. Men är det någon som vet vad felmeddelandet betyder? Alltså: "Ditt ljudkort är antingen upptaget eller inte tillgängligt. Försök starta om applikationen"? Vad betyder detta och är det någon som fått samma felmeddelande någon gång? I samma situation eller i någon helt annan?

 

Tack!

 

// Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du de senaste drivrutinerna till ljudkortet?

 

Kan även tillägga att jag har problem med mitt ljudkort på samma sätt, fast med tex skype, youtube och spotify. Ingen av dem kan vara igång samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...