Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra filformat?


c.g.g

Rekommendera Poster

Går det att ändra film från MOD fil till wmv? Gäller vid överföring av film från videokamera till program på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Går det att ändra film från MOD fil till wmv? Gäller vid överföring av film från videokamera till program på datorn.

 

Du får nog spara filmen i det önskade formatet. Kan inte tänka mig att det går att ändra annars. Jag menar t ex högerklicka och ändra format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis - att bara byta filändelse är inte detsamma som att byta format på en fil.

Säger sig självt.

Men måste göra en encoding - om en JVC kameras(?) egna program klarar det vet jag inte, men annas kan du spara om filmen till ett mer öppet format och sedan använda ett encodingprogram för att spara som valfritt annat format, t ex WMV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del fil(m)format går ju faktiskt att döpa om filändelsen på och få det att fungera.

En .vob (DVD) och en .dat (VCD)kan man i många fall döpa om till mpg/mpeg2.

 

En .MOD från en JVC är också en mpeg2 (enl. http://dotwhat.net/mod/2483/) och en omdöpning till mpeg eller mpg torde då fungera.

 

Det är ju också så att den del mediaspelare, ex. i min mobil, klarar att spela upp en film med helt galen, eller saknad filändelse.

 

Men som trådskaparen vill, av någon anledning, att få den till en .wmv kräver som redan påtalats en omkodning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, ja jag använder JVC och vill redigera med Movie Maker, inte den senare i Live Photo, av denna anledning måste jag ändra till wmv, skall försöka följa råd jag fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det du vill är att konvertera en redan befintlig fil till något annat som är mer passande det redigeringsprogram du använder dig av.

 

AVS-Video tools har en freewareutgåva som tillåter dig konvertera FRÅN alla de tänkbara format TILL det video eller audioformat du vill ha. Ett i min mening jevulusiskt kraftfull liten konverterare.

 

Den du söker är Video Convertern av "toolsen" som finns..

 

http://www.avs4you.com/video.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej. Hur kan jag ändra PSD ( jag har gjort en lite videosnutt i Image Ready , men kan ju bara visa den i detta program) till ett format som som går att publicera på t ex facebook

Mullvarp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Hur kan jag ändra PSD ( jag har gjort en lite videosnutt i Image Ready , men kan ju bara visa den i detta program) till ett format som som går att publicera på t ex facebook

Mullvarp

Finns inga alternativ under "Spara som..." eller motsvarande?

 

En del program brukar ju ha "Publish" och där kan man välja utdataformatet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...