Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Funkar det att köra (snabb fråga)


ePlay

Rekommendera Poster

Tänkte installera Flight Simiulator X. Körde Can you run it och här kommer den

 

Som jag ser så fattas det 21 Mb till grafik kortet, men blir det några problem när man kör eller? kommer det att lagga?

 

 

post-121990-0-22493600-1310824293_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

I spelets inställningar kan man välja hur bra grafiken ska vara, med andra ord hur detaljerade saker är och på hur långt håll de visas. Du kommer att vara tvungen att ställa ner nivåerna. Hur mycket som är lagom får du prova dig fram till. Eventuellt kanske spelet har någon rekommendation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det för något när det gäller grafikkortet på minimum-fliken?

Men FX5200 är flera steg sämre än GeForce 6800 enligt http://www.tomshardware.com/reviews/best-graphics-card,2964-7.html så det är möjligt att grafiken blir dålig.

 

PS. Det är kanske inte så många som sitter vid datorn så här en lördag em/kväll i juli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mininum så klarar jag det, jag behöver endast något med 35 mb. Jag ursäker mig om jag stör din kväll, men hade velat ett snabb svar.blush.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du stör ju inte min kväll, jag är ju här nu ;) men det är ju få andra som varit här sedan klockan 4.

 

Det handlar nog inte bara om minnesmängden utan också om att ditt grafikkort har en sämre grafikprocessor än GeForce 6800 som de rekommenderar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
drivrutiner.net

Den skall inte behöva ge några större problem. Har installerat flight simulator X på betydligt äldre burkar. Till och med en vistaburk. Det enda som kan ge problem är om du installerar en "riktig" cockpit med många usb reglage. Har sett dessa kan dra mycket av nätaggregatet. Har du bara 400W skall det dock gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...