Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Besökare som kommer till Eforum via sökmotor


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Jag undrar om det syns hur många besökare som kommer in på Eforum via tex. Google istället för att direkt besöka sajten eller via IDG.

 

I såfall finns det statistik på detta och går det då att se vilka avdelningar som är mest besökta?

 

Det borde ju vara en hel del som söker på nätet efter en lösning eller svar på diverse ting och då klickar sig vidare via sökträffen.

 

Kanske det är majoriteten av besökarna som kommer in den vägen?

I varje fall kanske förstagångsbesökarna?

 

Bara något som slog mig och då tyckte jag det kunde vara lite småintressant att veta.

 

Dessutom, finns det statistik på vilka avdelningar som är mest frekvent/minst frekvent besökta av både medlemmar respektive besökare?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång för flera år sedan (innan det blev IP Board tror jag) kunde jag på Google Analytics se en del statistik om Eforum. Jag kommer inte ihåg så mycket men en mycket stor majoritet, typ 90%, kom från Google och läste en eller två sidor innan de lämnade Eforum.

 

Här är en tråd som är två år gammal: //eforum.idg.se/topic/209399-summerad-statistik-for-eforum/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du har ingen adminsida i IP Board som kan plocka fram statistikfakta?

Nej, utan det är IDG som kan ta fram sådant, t ex med Google Analytics.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om jag går lite Off Topic nu, men jag blev bara nyfiken när jag såg den andra tråden från 2003. Hur länge har eforum funnits? Kollade runt lite snabbt på sidan utan att hitta något, men det måste vara ganska många år nu?

 

Man skulle ju kunna göra lite enkel matte baserad på Cecilias antal inlägg nu och då, men tyvärr skulle svaret bli helt åt fanders =)

 

On Topic: Google brought me here, for one!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var hösten 1998 som Eforum började, många år innan jag började skriva något här.

Jag hittade vad jag tror är den 8:de tråden (med tanke på dess webbadress): //eforum.idg.se/topic/8-amd-k6-300-3100/

 

Tillägg:

Med Google så lyckas jag hitta nummer 2: //eforum.idg.se/topic/2-kontakt-med-pdata-avanti-anvandare/

En tråd som också tar upp Eforums tidigaste historia: //eforum.idg.se/topic/198392-grattis-till-mig-sjalv/

tyvärr så fungerar ju inte länkarna längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hehe ja det där var ju intressant med lite Eforum historia.:thumbsup:

Vilken är Eforums äldsta aktiva medlem (i Eforum år)? Är det Stefan Eklinder?

 

Ang. statistiken, siffrorna kan ju ha förändrats på 2 år som länkades i ditt första inlägg Cecilia.

Men ändå intressant, fast jag eftersöker lite mer info.

 

Är det ingen annan som tycker det skulle vara intressant med lite av den statistik som jag efterfrågar bla. att också kunna se vilka avdelningar som besöks etc.?

 

Skulle nästan vilja se lite av den typen på huvudsidan i rutan Statistik tex.

Mest besökta underforum + siffror

Mest lästa trådar + siffror

Hetaste trådarna + siffror

Etc.

 

Kanske att kunna sortera efter detta istället?

Nu finns ju endast efter Medlemsnamn eller senaste Klick.

 

Eller senaste månadens statistik om just detta någon annanstans?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Stefan ligger rätt bra till

 

Njaa, vet inte, är inte så road av statistik på det sättet, även om det kan vara intressant ibland.

 

Men det finns kanske intresse bland övriga här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hör med Andreas på PfA om han har något att dela med sig av, dock är det ju semestertider nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ok. Tackar.

 

Semester ja, fast igår morse vid 6-7 tiden när jag passerade Hårkan några mil norr om Ösd så var det endast +2 grader och i tidningen såg jag att det var minusgrader i Börtnan

Lite OT.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Andreas Thors

Hejsan.

 

Här är lite statistik om Eforum i juli:

 

- Besökare från Google, ca 80%

- 10 populäraste forumen:

Windows 7

Virus, skadliga program & botemedel

Hårdvara – övrigt

Windows XP

Program - övriga

Hårddiskar & Lagringsmedia

Processorer, moderkort & minnen

Grafikkort

Internetuppkoppling

Köpa/Bygga dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Tackar.

 

Intressant att många verkar ha problem(?) med infekterade datorer där ute?

Jag menar varför annars besöka den avdelningen eller är bara ämnet allmänt intressant?

 

Dom övriga avdelningarna speglar ju säkert också vad folk i allmänhet är mest intresserade av.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Intressant att många verkar ha problem(?) med infekterade datorer där ute?

Jag menar varför annars besöka den avdelningen eller är bara ämnet allmänt intressant?

 

 

Tror nog att det kan vara både och, folk blir mer och mer intresserad av detta med virus och sådant, och folk blir tyvärr mer och mer utsatt.

Det är ju hela tiden, mer och mer en "katt och råtta lek".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...