Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går bara att spela in i 40 min. med Videograbber.


gson81

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har lånat en "Plexgear Videograbber", det funkar bra att spela över små snuttar till datorn. Men när jag ska försöka att spela in en hel vhs så börjar den om att spela in efter ca 40 minuter och raderar det som var inspelat innan.

Det program jag använder är "honestech VHS to DVD 3.0" som följer med. Det står att jag kan spela in i 16 timmar och 50 minuter men det går det inte.

Finns det något annat bra program som inte kostar något?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Det är väl inte så att du har nått maximum filstorlek på datorn eller DVDn?

För du kör filsystem FAT 32 på hårddisken

(vanligt på USB hårddiskar, formatera om till NTFS)

eller går i taket på 4,7GB för DVD???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så att du har nått maximum filstorlek på datorn eller DVDn?

För du kör filsystem FAT 32 på hårddisken

(vanligt på USB hårddiskar, formatera om till NTFS)

eller går i taket på 4,7GB för DVD???

 

Jag kör windows 7 64-bit och så har jag 60 gb ledigt på "c" som han lägger filerna på.

Du vet inget annat program som skulle klara det bättre, har testat med "Windows Live Movie Maker". Fast där hittar jag bara "Webbkameravideo" och det fungerar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra program...

Sök på google efter

videograbber

så kommer en del länkar

Det ska jag göra, tänkte inte på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte nyligen en Plexgear videograbber hos Kjell & co.

Det finns två varianter från Plexgear. En för 399 kr och en för 599 kr.

Jag tog den dyrare och där följde med ett program med namn CyberLink PowerDirector som fungerar mycket bra.

Det enda att anmärka på är att den ibland påstår att ett nytt "stycke" är kopieringsskyddat och därför avslutar inspelningen. I regel händer det bara när en ny film börjar. Då är det bara att fortsätta inspelningen där den andra slutade. Den raderar inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Snor tråden och passar på att fråga här varför inte Plexgear Videograbber alls fungerar för mig?

Tycker jag kopplat allt som det ska vara ifrån själva grejen till videon osv.

Först var vi inne på om det var videon det var fel på, men det fungerar bra. Det som blir på datorn är bara extremt dåligt bild, eller kanske bättre förklarat med brus. Det är svart med vita "flimmer streck". Inget ljud. Ingenting.

 

Har nu mer eller mindre gett upp idén att få det att fungera men när jag såg er diskutera detta blev jag sugen. Så om ni känner er manade får ni gärna tipsa om hur jag ska få det att fungera.

 

Tack super mycket på förhand,

Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...