Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

steam


wipwip

Rekommendera Poster

hej

jag har formaterat hårddisken men tog en kopia på hela steam mappen och gjorde en ny instalation ,och sedan kopierade jag hela steam mappen ,men jag har inte kvar mina banor bara spelen står i steamet , fins det något att göra åt detta, eller måste jag spela om alla spel och banor igen.

mvh gösta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du synkat dina spel mot nätet borde väl alla spel vara sparade där?

hej

var synkar jag mot nätet då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din gamla installation av Steam borde ha skickat upp dina resultat till EAs moln. Så är tanken med Steam, att du ska kunna logga in på ditt konto på vilken dator som helst och fortsätta ditt sparade spel där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din gamla installation av Steam borde ha skickat upp dina resultat till EAs moln. Så är tanken med Steam, att du ska kunna logga in på ditt konto på vilken dator som helst och fortsätta ditt sparade spel där.

 

 

Nja, så enkelt är det inte. Online spel sparas på inloggningsnamn på spelet. T.ex. EA-spel.

 

När det gäller FPS spel, t.ex. Bioshock 2, är det inte säkert att de stöds av Steam Molnet. Om man högerklickar på spelet i Biblioteket i Steam och sedan Uppdateringar, kan man se vilka spel som stöder Molnet. Då finns en box man kan klicka i.

 

Många spel lägger "sparade spel" i Användarnamn-Dokument mappen. Har du inte kopierat dessa innan formatering är de borta.

 

Sedan finns det spel, t.ex. Stalker serien, som sparar i Steam mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...