Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Besviken kasperskyanvändare


Talisman

Rekommendera Poster

Hej, jag har haft kapersky antvirus nu i 3 år men inte nu längre på grund av ändrade betalformer hos dem i norden. Varför skrota det fina med att betala direkt genom internetbank?? och införa kreditkortsbetalning samt check?? Menar att alla har ju inte råd med ett sådant kort eller drar sig för att betala med sådant..

 

Men nu fick man ett svar från support att detta betalningsmedel är inte tillgängligt eftersom det har strulat för kunder, (inte för mig iallafall).. Men nu fick jag överge detta fina skydd och ta ngt annat som hade denna betalnings rutin, så ut med detta och in med annat..;) Hoppas Kaspersky funderar på detta..

 

Mh en licensbetalande kund ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste det vara kreditkort?

Ett bankkort med chip innebär ju ett säkert betalningssätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ett betalkort till skillnad mot kreditkort.

Betalkortet (som ansöks på banken) knyts till ett bankonto som det måste finnas pengar på för att kunna handla med detta - i butik eller e-handel.

Tex. via VISA.

 

Fungerar som kontantbetalning dock utan kontanter (i handen).

Fast det är ju en viss avgift även på betalkort, men inte i närheten av kostnaden för ett kreditkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du fyller i uppgifterna precis som vanligt, det är ju ändå exakt samma ifyllnads princip, som för ett kreditkort, känner sajten av att det är fel, så borde det inte gå igenom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja för att ta ett exempel så har jag ett betalkort=bankort från Swedbank där jag då har VISA på det bankkortet. som också har ett chip.

 

Jag kan då förutom att ta ut pengar i Minuten även ta ut pengar i alla andra automater ex. Bankomat, även i utlandet etc. och handla i alla butiker, restauranger, taxi och E-handel som tar VISA. Ett uppgraderat Minutenkort mao.

 

När det gäller E-handel så har Swedbank något som kallas för E-kort där då detta Bankkort är knutet och vid köptillfället så genererar jag ett engångs-kortnummer, engångs CCV-kod samt ett reserverat belopp som endast gäller vid just denna transaktion och köptillfälle.

 

Inga problem och mycket enkelt att handla eller betala på nätet.

Hela grejen är att beloppet reserveras för sedan dras från mitt bankonto - som givetvis måste ha minst det beloppet innestående.

 

Ett kreditkort däremot från tex. VISA eller Mastercard kräver att du har en kredit som du ansökt om låt säga på 15 000:-

 

När man då handlar något med kreditkortet så kommer då nästa månad en räkning på det beloppet samt saftig ränta som skall betalas till kreditbolaget som står för fordran.

 

Förutom att korten har högre årskostnad så är det med räntan en dyr affär att använda sådana för privat konsumtion. Skillnad om man har ett sådant som arbetsgivaren betalar kortavgift för samt dina utlägg via reseräkningen och endast används till sådant som rör tjänsten.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.skandiaba...mfor-vara-kort/

 

 

Hej Som synes fungerar åtminstone en del kreditkort annorlunda idag.Det här har ingen årsavgift och betalar man inom 60dagar utgår ingen ränta.Vi använder kortet som en reserv, men betalar (inom 60dagar) kapitalvaror typ spis ,hemelektronik då en allriskförsäkring ingår.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

http://www.skandiaba...mfor-vara-kort/

 

 

Hej Som synes fungerar åtminstone en del kreditkort annorlunda idag.Det här har ingen årsavgift och betalar man inom 60dagar utgår ingen ränta.Vi använder kortet som en reserv, men betalar (inom 60dagar) kapitalvaror typ spis ,hemelektronik då en allriskförsäkring ingår.

 

LARSAS

Jo det har väl hänt en del på den fronten också. Men helt räntefritt är ju heller inte det Betal och Kreditkortet, 11% rörlig skuldränta om jag förstår det hela rätt: http://www.skandiaba...ditkort/Priser/

Eller gäller det efter 60-dagar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det är räntefritt UPP TILL 60dagar .Använder man kortet den första i en månad och betalar slutet nästa månad är det räntefritt ca 60dagar..Först då börjar räntan ticka.Använder man kortet den sista i månaden är det räntefritt till slutet nästa månad ca:30dagar.

 

LARSAS

 

man kan som vi avtala med Skandiabanken att de betalar fakturan i tid så det blir räntefritt .De drar då automatiskt från annat konto man angett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misco har en kampanj med KIS för tre datorer för 199 kronor + frakt (och då får man en skiva också) under en vecka: http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=165994&hbx_CMP=AFC-05&cm_mmc_o=4blgBCjCVybgw2BF5zyblBECjCzkkCjC5yblXzLf

 

Antagligen har Kaspersky kampanjer nu för att de byter från årsmodell 2011 till 2012, liksom andra företag hade kampanjer med t ex gratis under en dag från t ex giveawayoftheday.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar men kaspersky Norden har ej svarat varför ännu, men det spelar ingen roll , jag har redan bytt nu och är nöjd...Det var inte om kreditkort jag önskade som svar..:blink: så jag anser att denna tråd är avslutad..

 

Ha en trevlig o skön semester allesammans...:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...