Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlös mus vill inte installeras


Wossy

Rekommendera Poster

Idag köpte jag en trådlös mus, men den vägrar fungera. När jag ansluter den till datorn hörs det att datorn har uppfattat ett det är något som har anslutit, men det kommer inte upp något som installerar den automatiskt. Jag har testat att starta om och göra på alla möjliga sätt.

 

Jag testade på en annan dator, och då fungerade det. När jag anslöt musen så kom det upp till höger i aktivitetsfältet att den håller på och installerar den och sedan fungerade det. Jag testade också med en optisk mus på den andra datorn där den trådlösa inte fungerade - det kom då upp att den installerar och sedan fungerade det.

 

Vad kan vara felet? Kan tillägga att datorn som det inte fungerar på är ny och det kommer uppdateringar lite då och då, är det pga. av det som gör att den inte fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LenaWallner

När jag skulle fixa en trådlös mus till min dator så var det ungefär samma sak.

Men så hittade jag någonstans att man skulle hålla in en "knapp" som sitter under musen i några sekunder och vips så fungerade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Vad är det för:

 

Mus - fabrikat och modellbeteckning?

Dator - fabrikat och modellbeteckning?

Operativsystem - Windows 7?

 

Provat att stoppa in radiosändaren i en annan USBport?

Följde det med någon installationsskiva med drivruiner?

Musen påslagen (on/off) med en liten knapp under eller på sidan?

 

Kontrollera om du har någon gul markering i Enhetshanteraren vid någon enhet, som indikerar att något är fel i listan som kommer upp.

 

I Vista/Windows 7

Start > i sökfältet skriv Enhetshanteraren > klicka på Enhetshanteraren => Då öppnas enhetshanteraren och kolla i listan efter några gula eller röda markeringar vid någon enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...