Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

htc sensation ljudproblem


visan

Rekommendera Poster

Hejsan alla glada!

 

Köpte en htc sensation härom dagen och idag när jag bestämde mig för att titta på film på altanen så ville det sig inte alls.

Fick tips om att vända mig hit so here goes:

 

Filmen startar som vanligt men efter 1-2 min så slutar ljudet fungera medans bilden fortsätter som vanligt. Ljudet kommer tillbaka om man spolar lite i filmen för att sedan försvinna efter nån minut igen.

 

Ibland så försvinner allt ljud i hela telefonen och den kan inte fånga upp ljud heller vilket gör att jag inte kan ringa. Alla ljud eller video filer börjar även att snabbspolas när man startar dom.

 

Någon som känner till nåt om detta?

 

Tack på förhand!

/ Victor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din htc sensation är sprillans ny, och du redan har fått något problem med denna, så har jag bara ett svar, REKLAMERA.

 

Lämna tillbaka den och få en ny, ingen idé att ödsla tid på att försöka få ditt ljud att fungera normalt, utan se till att få en sensation som är helt schysst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som LASO skriver garantifel. Bara lämna in.

 

Det enda som skulle hindra mig att direkt lämna in telefonen är om du har fått nån information om nån uppdatering från HTC.

 

För bara nån dag efter jag fick min nu snart månadsgamla HTC Desire Z kom det att det fanns uppdatering från HTC. Uppdateringen på 17MB som jag drog hem över det trådlösa nätverket här hemma och installerade. Efter jag fulladdat batteriet.

För att installera en uppdatering och batteriet tar slut under uppdateringen kan gå illa.

 

Så har du fått medelande om det finns uppdatering från HTC.

Installera uppdateringen och se om felet kvarstår.

För det går ju mycket mer tid till att reklamera än köra i en uppdatering och kolla om den hjälpte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din htc sensation är sprillans ny, och du redan har fått något problem med denna, så har jag bara ett svar, REKLAMERA.

 

Lämna tillbaka den och få en ny, ingen idé att ödsla tid på att försöka få ditt ljud att fungera normalt, utan se till att få en sensation som är helt schysst.

 

Ibland är det mest uppenbara det svåraste att se ;)

 

Hur vet man om det finns en uppdatering? Meddelas det i telefonen eller måste man göra slitjobbet och gå in på deras hemsida och kolla? Hittade inget där men det kanske ligger undangömt nån annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller nog alla HTC, i min så är det inställt standard att den kollar själv, när man har nätkoppling, och då får man info om detta, annars kan du själv kolla manuellt.

 

Meny-Inställningar-Om telefonen-uppdateringar av systemprogram, där Schemalagd sökning finns, och bör vara ibockad, sedan längs ner, Sök nu.

 

Men om det inte finns något nu, så lämna tillbaka, säg till om en ny, det kan säkert vara ett ursprungsfel, ska man inte godta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...