Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Dansa

Löneuträkning med OB tillägg/tidräkning i Excel

Rekommendera Poster

Fantastiskt, nu ser det bra ut, jag lyckades själv fixa summan i AP11 tom AP14 som var fel, det är vad jag har klarat av :-).

Betyder det nu att jag skulle själv manuellt kunna skriva in OB avdrag för rast, t ex 30 min minus på ena och 30 min minus på en annan OB så kommer den att räkna ut det, för jag ser i de dolda cellerna att du har lagt in det på t ex söndagar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Manuellt nej... vill du ha det skulle du sagt det.

Nu utgår beräkningarna från att.. typfall

Du jobbar åtta timmar.

Två timmar OB

En timma bort för lunch.

Detta dras från dina åtta timmar men ej OB.

Du jobbar åtta timmar, fem timmar OB1, tre timmar Ob2

En timma lunch dras bort

Detta ger en timma mindre på totaltid och OB1

Du jobbar åtta timmar, åtta timmar Ob2

Den timma lunch dras bort från Ob2 och totala antalet timmar.

om du har flera OB på ett pass och en lunchtimma måste dras bort dras denna bort från OB i ordning, om OB1 inte räcker, dras det från OB2, om inte den räcker OB3 osv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, jag förstår, det kan inte bli mycket fel i pengar på en hel månad så som du har lagt in det...

Jag upptäckte ngt annan märkligt nu när jag har lämnat kvar bara de timmar jag jobbar under juli månad, att total antal timmar för hela månaden räknas fel, det fattas 8 timmar, har räknat ihop timmarna 2 ggr och jag får fram på miniräknaren 158 men i kalkylbladet visas bara 150 och även att lönen är ca 3000kr lägre för hela månaden, kan du se vbar den räknar fel?

Kopia av Tidrapportering OB_r5b (1).xlsx

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, det ser mycket bra ut nu.

Jag tackar så mycket för hjälpen och hoppas att fler kommer att få nytta av den här kalkylen :-).

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag och Glad sommar och hoppas att det är OK att höra av mig ifall jag hittar ngt litet fel i kalkylen senare som inte jag själv kan fixa :-)...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...