Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Måste nog köpa nytt grafikkort

Rekommendera Poster

Jag har kommit underfund med att jag behöver ett nytt grafikkort. Jag har nästan uteslutande altid använt nvidia baserade kort och jag tänkte nog fortsätta med det.

Jag vill ha ett kort som kan utnyttja DX11, de senaste shadersarna och mitt nätagg är på 500-550 watt.

Någon som har några tips på vad jag borde köpa baserat på dessa kriterier?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har ju gått några dagar så du har kanske redan kommit fram till något kort, men lite förslag på hur du kan komma vidare:

På Prisjakt kan du filtrera fram DirectX 11 och Shader Model 5: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s72076821&o=tillv_pop&cols=#prodlista

Har du inga andra krav, t ex om vilka spel kortet ska klara av?

Eller är du bara ute efter billigaste kortet som klarar av dina krav?

Billigast verkar kort med HD 5450 vara och enligt AMD räcker det med 400 Watts nätaggregat till det: http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5450-overview/Pages/hd-5450-overview.aspx

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Jo prisjakt är jättebra. Men det finns trots allt en ganska stor mängd produkter som inte har omdöme. Då får man söka sig någon annan stans för sådana. Och jag är lite emot prisjakts forum så jag sökte mig hit.

Och jag vill ha nvidia kort och inte amds, pris spelar egentligen ingen roll. Och det är Torque 3d 1.1 som jag försöker köra. Det är en spelmotor och inte ett komplett spel. Visserligen kör Torque fortfarande DX9 och Shader Model 3. Men jag är rätt säker på att folk arbetar på att uppdatera.

Redigerad av .M
Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...