Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sanyo vpc-cg100


HUP151

Rekommendera Poster

rubr kamera är fantastisk för sin prislapp men när jag ansluter den till datorn (os vista) för den över filerna med bara ca 7 mb/sek. överföring i datorn mellan partitioner går minst dubbelt eller flerdubbelt så snabbt. är det kameran som är begränsningen för hastigheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du menar när du ansluter via USB?

Kameran har stöd för USB 2.0.

 

Om du jämför med andra enheter anslutna via USB - hur upplevs hastigheten då?

 

Går det att komma åt kamerans innehåll även om den är avstängd?

Skillnad i hastighet?

 

Finns det olika överföringslägen att välja? ex. om det finns Filöverföring och "Bildvisning" eller liknande..

 

Har du möjlighet att läsa innehållet på minneskortet via annan kortläsare kan ju det vara ett alternativ, åtminstone för att jämföra hastigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i manualen står det "interface 2.0" - ja - ansluten via usb-kabeln. kameran måste vara påslagen för att datorn ska känna av den. de alternativ som dyker upp är "kortläsare-mtp-skärmdump-PCkamera-avbryt" och där har jag valt kortläsare och sedan klippt ur och klistrat in. har nu tagit ur kortet från kameran och satt in i datorns kortläsare och då är hastigheten ungefär det dubbla. min son har en identisk kamera men annan lika modern dator men laptop och han har i stort sett samma överföringshastigheter. jag är nöjd med detta - anser du hastigheterna fortfarande är för låga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...