Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad har jag för xp-licens?


dawwa50

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har installerat win 7 på en xp dator och behöver nu installera den på nytt och undrar därför vilken xp-licens jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian.S

Hej,

 

Det ska stå på klisterlappen med Windows produktnyckel, den med hologram som kan återfinnas t.ex. under en laptop, baktill på en stationär dator, eller medföljande en löst köpt licens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det ska stå på klisterlappen med Windows produktnyckel, den med hologram som kan återfinnas t.ex. under en laptop, baktill på en stationär dator, eller medföljande en löst köpt licens.

 

Lappen brukar sitta på en stationär dator, oftast ovanpå eller nertill på sidan, sällan bak vid kontakterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lappen brukar sitta på en stationär dator, oftast ovanpå eller nertill på sidan, sällan bak vid kontakterna.

Jo, jag vet och jag har kollat men hittar ingen lapp. Finns det inget annat sätt att veta vilken nyckel jag har. Anledningen till att jag frågar är att jag har två olika som det kan vara och jag behöver använda den andra på en annan dator. Så frågan är om det går att ta reda på vilken win xp licens jag har på datorn. Om inte så blir jag tvungen att installera om xp och win 7 på nytt igen för att vara säker på vilken jag använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian.S

Det går att läsa ut med gratisverktyg. Vet inte om IDGs regelverk tillåter att jag beskriver hur, men det finns legitima gratisprogram för att läsa ut den egna produktnyckeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom dessa verktyg inte gör några illegala ändringar på något sätt,utan bara upplyser om nyckeln, så är det tillåtet att berätta om dessa här.

 

Jag använder gärna WinKeyFinder själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom dessa verktyg inte gör några illegala ändringar på något sätt,utan bara upplyser om nyckeln, så är det tillåtet att berätta om dessa här.

 

Jag använder gärna WinKeyFinder själv.

 

Jag har också ett program som jag använder, men inget hittar xp-licensen. Jag får endast fram win 7 licensen och den har jag redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Är det fråga om en dualboot så ditt XP kan nås om du startar på det eller har du uppgraderat från XP till WIN 7?

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Är det fråga om en dualboot så ditt XP kan nås om du startar på det eller har du uppgraderat från XP till WIN 7?

 

LARSAS

 

Jag har uppgraderat från XP till Win 7, men är osäker på vilken licens jag har till XP som krävdes för att uppgradera till Win 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppgraderat från XP till Win 7, men är osäker på vilken licens jag har till XP som krävdes för att uppgradera till Win 7

 

 

Ja då vet vi det,XP installationen är ju raderad så frågan är om licensen är sparad på datorn eller inte.Jag är osäker på om man behöver skriva in xp licensen igen vid ominstallation av WIN 7

men det är ju inte så lyckat att välja en redan använd licens till den andra datorn.MS kan kanske plocka fram uppgifterna till dej.Kan mycket väl vara registrerat i deras datorer.

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då vet vi det,XP installationen är ju raderad så frågan är om licensen är sparad på datorn eller inte.Jag är osäker på om man behöver skriva in xp licensen igen vid ominstallation av WIN 7

men det är ju inte så lyckat att välja en redan använd licens till den andra datorn.MS kan kanske plocka fram uppgifterna till dej.Kan mycket väl vara registrerat i deras datorer.

LARSAS

Det har du säkert rätt i. Frågan är bara hur man kommer i kontakt med dem för det vore bra att få reda på vilken licens det är så jag inte använder den på en annan dator också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...