Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pc hittar inte tvn via hdmi kabel


cloetta

Rekommendera Poster

Hej alla glada!

 

Det är så att jag precis köpt en ny dator och så skulle jag prova koppla pc till tvn med en hdmi sladd, men varken datorn eller tvn reagera. Jag har verkligen försökt allt, byta hdmi portar på tvn, kollat igenom varenda hdmi kanal, testat 3 olika hdmi kablar som fungerar utan problem på mitt ps3, försökt ändra skärmupplösning trots jag inte har alternativet att byta skärm. (Menar när man kan byta bildskärm 1 till 2). Förstår inte vad som är problemet, har även testat hålla i windows knappen och P för och utvidga, men då dyker bara en till skärm upp med namnet på mitt grafikkort.

 

Har även frågat ett par vänner som sagt att det inte ska vara några problem, att det tydligen bara ska dyka upp med operativsystemet windows 7.

 

Vad ska jag göra? Hjälp!

 

Övrig info om datorn som jag TROR ni som är villiga och hjälpa till behöver :P

Dator: Acer AX3400

Grafikkort: Nvidia Geforce 315

Operativsystem: Win7

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har redan provat med det med, ingen skillnad. kan det vara att hdmi ingången gått sönder av någon anledning? eller vad kan detta bero på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan det vara så att HDMI-utgången på datorn är trasig, sånt händer ju tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

något annat jag också tycker är väldigt skumt är att jag ska spela world of warcraft med nästan max på grafik inställningarna men när jag kör crysis 2 med rekommenderade inställningar laggar spelet väldigt mycket och enligt requirementslab (en sida som läser av din dator och visar om du kan köra ett viss spel eller inte), så kan jag köra spelet utan problem. Är väldigt sur och förvirrad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...