Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med BIOS, Minnet, och kan inte formatera om.


ed0o

Rekommendera Poster

Hej alla.

 

Jag har en dator som inte går att formatera om. När jag sätter på datorn så står det BOOTMGR is missing, starta om!.

Jag har självklart läst in mig på detta problem innan jag började skriva här. Och dessa lösningar rekommenderades.

 

1/ Dra ut batteriet ur moderskortet.

Resultat: Inget hände, fortfarande samma problem.

 

2/ Ersätt batteriet med en ny.

Resultat: inget hände.

 

3/ Dra ur "jummp???" och bytt plats, lägg den på samma plats efter 15 sec.

Resultat: Inget hände, fortfarande samma problem.

 

4/ Få upp CMD genom en installations skiva och skriv in koder som bootrec /fixboot.

Resultat: Inget hände.

 

5/ Fixa startup genom installations skivan.

Problem: Jag har inget operativsystem installerat, så programet upptäckter inget OS och funkar därmed inte. Ingen av de alternativ jag kan välja mellan när jag är inne på "reparera datorn" funkar förutom Kommando.

 

6/ Jag tror att ett operativsystem måste vara installerat för att kunna lösa detta problem. Jag har en orginal Vista skivan som jag testade formatera om med. De enda som hände var att jag fick vänta jätte länge och att jag fick en blå skärm med en text där det stod att jag har problem med något minne. Formateringen avbröts alltså och det hände vid flera tillfällen.

 

Nu är jag jätte desperat efter två dagars intensivt sittande vid datorn. Jag har fått ett jobb där datorn är nödvändig och att detta problem uppstår exakt nu är jätte jobbigt.

 

Kan någon tipsa mig om vad jag ska göra för att lösa detta problem, utan att ha ett operativsystem installerat.

 

:

 

 

Pc info!

 

Dator: Hemmagjord, GHdata

Moderkort: Asus ??? 5PF eller E5F, vet inte riktigt.

Minne: 3GB

Operativsystem: Inget

Hårdisk: Sata 500GB

Grafikkort: GeForce 8000. 1 GB

 

 

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara din hårddisk som har kraschat. Nog en bra idé att köpa en ny hårddisk helt enkelt.

 

har du en annan dator? ta ut disken ur din bråkande dator, anslut den i den andra datorn och undersök den. Men tror nog helt enkelt att den, som sagt, kraschat. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske fattar trögt, eller jo jag gör det, men om du vet med dig att du inte har något operativsystem installerat - varför då försöka reparera det?

(lite som att försöka renovera en bilmotor när man inte har någon..)

 

Installera nytt från skiva och låt den installationen sköta partionering & formatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...