Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8


Christer52

Rekommendera Poster

Finns väl inte ens någon beta ännu?

Även om det enligt uppgift ska ha sluppit ut några bilder på hur den kan komma att se ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Finns ingen beta utan det som finns är en tidig Förhandsversion och denna är långtifrån färdig och man kan nog räkna med att en hel del kommer att förändras, innan det kommer till beta-stadiet.

Techworld: Stort sug efter Windows 8

 

Personligen skulle jag inte ens fundera på att testa en sådan, men det är upp till var och en. B)

Blåskärmar har redan förekommit....

 

Den som vill kolla en video

Techworld: Windows 8 - ett första test

 

Om du vill testa att installera så finns nedladdningslänk till Microsoft i artikeln:

Pc För Alla: Här laddar du ned Windows 8

Citat:

 

För att installera Windows 8 med alla utvecklarverktyg måste du skriva över den nuvarande versionen av Windows du har installerad. Väljer du att installera den bantade versionen av Windows 8 kommer dina filer och användarkonton att behållas, om du uppgraderar från Vista eller Windows 7.

 

Likt Windows 7 går det inte att uppgradera från Windows XP och behålla filer och inställningar.

 

Eftersom det handlar om en tidig testversion varnar Microsoft för att användarna installerar det på egen risk. Mer information hittar du på länken nedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Ladda gärna hem VMware Worksttion 8 och testa i 30 dagar. Under den tiden hinner man utvärdera Windows 8 Developer Preview. Jag tog naturligtvis hem ISO-filen och installerade så fort det bara gick, precis som jag en gång gjorde med Vista och likaså Windows 7. VMware Workstation är självförklarande och väldigt lätt att använda. Egentlöigen så behövs inga större förkunskaper. Har du installerat Windows tidigare, så görs det precis exakt likadant i VMware och du kan installera denna första utvärderingsversion, så ofta du vill. Efter att VMware Tools installerats i Windows 8, kan filler dras emellan den rilktiga och virtuella datron. Detta tillägg installeras, när windows 8 är på plats.

 

VMware Player är gratis och kan också användas, om så önskas. Nerladdning via hemsidan.

 

http://downloads.vmw...workstation/8_0

 

http://www.vmware.com/products/player/

 

Eller så tar du hem VirtualBox som likt VMware Player är gratis, men lite krångligare.

 

http://www.virtualbox.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på Windows 8 nu. Hade en hårddisk över och installerade på den. Fick sedan i Windows 8:as egna bootmeny välja Windows 7 i starten, datorn startade om, bootade upp i Windows 7. Satte sedan Windows 7 som startpartition och fick nu en gammal hederlig Dualboot där jag kan välja mellan Windows 7 /Vista / Windows 8.

 

Har inte haft igång Windows 8 många timmar men det första som slår mig är att det är ett Operativsystem anpassad efter små barn. Mycket meningslöst än så länge men det kommer nog bli bättre. Fortsätter det dock som det är nu så väljer jag bort Windows 8 säkert som amen i kyrkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...