Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställning av photoshop


Villveta27

Rekommendera Poster

Köpte min dator främst för att den kom med inbyggd photoshop som jag alltid velat ha, men gjorde aldrig några säkerhetsskivor utan lät den vara som den var så att säga. Efter ett tag så fick jag ett virus trots att jag hade hög säkerhet på datorn och för att få bort det så återställde jag datorn till vad den var då jag fick den MEN... Då kunde jag inte ta mig in i photoshop för att jag inte hade en nyckel, alltså ett serienummer p.g.a. datorn redan hade det inbyggt, jag hade aldrig behövt en från början alltså.

 

Efter flera veckor så fick jag kontakt med Packard Bell som sade att jag kunde ansöka om återställningsskivor för photoshop. Och när jag fick dem förra veckan så trodde jag att det skulle bli lätt att fixa Photoshop men nej. Skivorna funkar, så att säga, men jag kan inte låsa upp Photoshop för jag har ingen aning om vad det är jag ska göra då jag aldrig fick några instruktioner!

 

CD skivorna är för min dator, en IMEDIA B3630 NC från 2009

Photoshop är Adobe Photoshop Elements 6

 

Det är fyra skivor, 1 av 1 och 3 av 3, den ena skivan står det bl.a. Bootable men förstår inte riktigt vad ska göra. Det finns dokument etc som jag inte kan öppna men inget vad jag skulle säga program för att återställa eller läsa upp Photoshop...!

Kan någon hjälpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Du menar att du fick Adobe Photshop Elements 6 på köpet.. Programmet är nu i version 9. Du tror inrte att du fått en prova på version, när du köpte datorn. Ofta skickas sådana provversioner med av olika program, främst brukar det vara något Antivirus, som kan gälla i 6 månader. Du kan ju ha missat den informationen eller jag kan förstås ha fel. Det borde ju ha varit en ren programCDskiva med, om du fick Adobe Photoshop Elements 6 med på datorköpet. Du får nog bita i det sura äpplet och köpa en ny version av programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag fick Photoshop inbyggt, medan programmet för video var på prov. Och jag vägrar köpa nytt då jag fick det inbyggt i datorn och det fungerade utmärkt från att jag köpte det tills i februari i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Dom skivor du nämner, måste vara någon slags Recovery, som du kan använda att återställa datorn till som den var när du fick den. Synd att du inte gjorde de skivor du nu kunda haft nytta av, som du struntade i. Du får försöka hitta eller prata med tillverkaren igen, om du fått alla skivorna. Normalt stoppar man in den första CD-skivan i läsaren och startar om datorn, då ska, formatering och ominstallationen starta upp, sedan följer man instruktionerna op skärmen. Du nämner 1 och 3 men då fattas alltså nr 2. Programmet Adobe Photoshop Elements 6 ryms lätt på en CD så det verkar som dom har blåst dig på denna. Köper man något med inbyggt som du säger, måste man verkligen förvissa sig om att det går att installera om programmet eller i annat fall så hör det till datorn eller att man får en licens-kod. Men som jag skrev i tidigare inlägg, så är programversionen gammal, men kan ju fungera väl ändå för den som gillar det. Å andra sidan är dessa program relativt billiga, om man ska jämföra med Adobe Photoshop CS5. Själv använder jag CS3, som jag tycker är bättre än Elements, jag har provat flera versioner, från 5 till 9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...