Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
HUP151

Autoruns disabled

Rekommendera Poster

HUP151

när jag kör igång datorn så går den direkt till "Autoruns Disabled" som startsida på skrivbordet. Går via "Windows-startmeny-Program-Autostart" och under den senare finns en mapp "autoruns disabled" dit den alltså går och en annan mapp Logitech Produktregistrering (vilket knappast kan ha med problemet att göra). båda mapparna är nytillkomna. kan jaghelt enkelt deleta undermappen "autoruns disabled" och få normal startsida på skrivbordet. minns sen tidigare med gamla 98 2nd så kom ibland "program files" upp som startsida men det måste väl ha varit en annan historia.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Niblund

autoruns disabled är en säkerhetsfunktion i vista som skyddar datorn från icke kända program att autostarta.

Logitech produktreg. kan du ta bort från autostarten, den behöver inte ligga där.

Då borde du bli av med ditt problem.

Det problem 98'an hade va att engelska program hade felaktig registersökväg av installationsvägen C:\Program Files\ vilket gjorde att Program Files mappen öppnades vid autostart eftersom programmet inte hittades och var installerat under c:\program\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
HUP151

thanks - jag provade under mellantiden med att ta bort undermappen "autoruns disabled" och flyttade till annan partition och sen fick jag normalt starttangentbord. efter ditt svar tänkte jag flytta tillbaka den mappen utan Logitech produktreg men hittar nu inte sökvägen tillbaka! Hur Logitech hamnat där förstår jag inte men jag gjorde en installation av Setpoint för kort tid sedan och problemet k a n ha startat därefter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Niblund

Ja, det är ett bihang av SetPoint (har det själv), poppar upp då och då och insisterar på att man ska registrera sig..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...