Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Tompa20

Kan ej installera program i Vista

Rekommendera Poster

Tompa20

Hej.

Har fått problem med min dator (inget fel på hårdvaran vad jag vet, en bärbar Acer från 2008) men efter vad jag tror var ett virusangrepp som jag iofs kommit till rätta med/ fått igång internet explorer, så kan jag inte längre installera nya program.

Jag får felmeddelanden: C:\Windows\system32\ComputerDefaults.exe och

C:\Windows\system32\msconfig.exe när jag försöker starta program. Om jag väljer "kör som administratör" går det bra men som sagt installera nya program går inte, då får jag felmedd. att typ run32\DLL saknas eller liknande.

Tips? Vad göra? Funderar på att ominstallera Vista home basic men köpte datorn med Vista förinstallerat och mig veterligen följde det inte med någon cd med operativet -suck. Har dock serienr. för operativsyst. på en windowsetikett under datorn.

Är det bara att köpa Windows7 eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Det verkar som att du antingen har något skadligt kvar i datorn eller att de skadliga programmen har ändrat inställningar.

Funderar på att ominstallera Vista home basic men köpte datorn med Vista förinstallerat och mig veterligen följde det inte med någon cd med operativet -suck.
Då finns det nog dels en återställningspartition på hårddisken varifrån datorn kan återställas till leveransskick och dels ett program för att skapa installationsskivor att användas om hårddisken går sönder eller blir allt för skadad av skadliga program så att återställningspartitionen inte längre fungerar. Kolla i manualen vad det står om Windows-installationer och liknande. Manualen brukar gå att ladda ner från datortillverkarens webbplats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...