Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan ej starta en minecraft server


Artur

Rekommendera Poster

Hej!

 

Idag tänkte jag starta en Minecraft server(public) med hjälp av Bukkit. Jag har installerat allting och servern säger "Done loading".

Jag har även forwardat porten 25565 i min router (Dlink- dir 300). Jag kan själv köra på servern, men mina kompis kan inte komma in. Den stannar på connecting to server och sen får dom time out. Har även provat att föja 2 videos på youtube.

jag har kunnat göra en server förut.

 

Hoppas att vi kan lösa problemet!

 

Tack på förhand

 

Artur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm precis de var det jag syftade på :) ta den ip'n som länken visar och plus porten så ska de nog funka fint :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Nu har jag öppnat porten 25565 i min router och jag ger mina kompisar min publica ip adress(xx.xxx.xxx.xxx:25565)

Men det står bara connecting to server och sen timed out. Server programet är på. Har även testat canyouseeme.org och den säger "I could not see your service on port 25565"

 

Jag kan själv ansluta till servern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det om du ansluter datorn direkt till modemet?

Detta för att ta reda på om problemet ligger i routern eller i datorn.

 

Finns det någon logg i routern eller i datorns brandvägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu testat att koppla min dator direkt till modemet och den fungerar inte. Har även dubbelkollat att portarna i Windows är öppna. Har även testat samma sak på en annan dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan även testa igenom hamachi , gör ett nätverk och så använder ni ipen du har i hamachi att connecta till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej testade nu med hamachi. Det fungerar inte när min kompiss försöker ansluta han har också hamachi och är inne i mitt hamachi närverk och den lilla pricken är grön, däremot kan jag connecta till servern med min hamachi ip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste de ha något med din router att göra , kolla om den har brandvägg eller annat som blockerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat det. Jag har provat att avaktivera alla brandväggar jag hittar. Har även testat med en annan router som jag vet har fungerar förut.

Kan du vara på att min Internet Leverantör blockrar portar och att jag måste ringa dem för att öppna dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har mobilt bredband är det rätt vanligt att där finns blockerade portar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...