Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Behövs ett särskilt tillstånd

esd

Recommended Posts

Jag har läst att man kan bevhöva särskild tillstånd för sin verksamhet när man startar företag. Jag kommer att hantera betalningar via nätet på min hemsida med kreditkort och PayPal. Någon som vet om jag behöver ett särkilt tillstånd för det?

Ska du bedriva näringsverksamhet behöver du registrera enskild firma, alternativt bolag. Kommer du att omsätta över ett visst antal kronor, behöver du momsregistrera dig. Kolla på skatteverket.se för reglerna.

Jag har läst att man kan bevhöva särskild tillstånd för sin verksamhet när man startar företag. Jag kommer att hantera betalningar via nätet på min hemsida med kreditkort och PayPal. Någon som vet om jag behöver ett särkilt tillstånd för det?

Det vet jag men man kan behöva särskild tillstånd för det man gör i sitt företag. T.ex. ett företag som hanterar farliga kemikalier behöver ett tillstånd för att få göra det.

Behöver jag ett tillstånd för att hantera betalningar över nätet på min sajt?

Behöver jag ett tillstånd för att hantera betalningar över nätet på min sajt?
Det korta svaret är: Nej :)

Du kan dock komma att omfattas av den s.k. Kassalagen, oftast får du bra hjälp med detta av den leverantör av kort-/betalinlösen som du väljer.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...