Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behövs ett särskilt tillstånd


esd

Rekommendera Poster

Jag har läst att man kan bevhöva särskild tillstånd för sin verksamhet när man startar företag. Jag kommer att hantera betalningar via nätet på min hemsida med kreditkort och PayPal. Någon som vet om jag behöver ett särkilt tillstånd för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du bedriva näringsverksamhet behöver du registrera enskild firma, alternativt bolag. Kommer du att omsätta över ett visst antal kronor, behöver du momsregistrera dig. Kolla på skatteverket.se för reglerna.

 

 

Jag har läst att man kan bevhöva särskild tillstånd för sin verksamhet när man startar företag. Jag kommer att hantera betalningar via nätet på min hemsida med kreditkort och PayPal. Någon som vet om jag behöver ett särkilt tillstånd för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag men man kan behöva särskild tillstånd för det man gör i sitt företag. T.ex. ett företag som hanterar farliga kemikalier behöver ett tillstånd för att få göra det.

 

Behöver jag ett tillstånd för att hantera betalningar över nätet på min sajt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver jag ett tillstånd för att hantera betalningar över nätet på min sajt?
Det korta svaret är: Nej :)

 

Du kan dock komma att omfattas av den s.k. Kassalagen, oftast får du bra hjälp med detta av den leverantör av kort-/betalinlösen som du väljer.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat upp kassalagen och den ska inte omfatta mig. Jag kommer att använda PayPal som betalningslösning för kreditkort också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...