Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Udda problem

fiddlesticks

Recommended Posts

fiddlesticks

Hej!

Skaffade en ny dator (acer aspire m5300)för lite knappt ett år sedan. Allting funkade bra i kanske 36 timmar. Då började problemen.

Jag kunde inte göra något med datorn, den fortsatte brumma lite tyst precis som när den var igång men skärmen, tangentbordet och musen slutade funka och jag kunde inte stänga av datorn med knappen, enda lösningen blev att dra ut strömsladden.

Samma sak hände dagen efter. Då bestämde jag mig för att ringa kundsupporten, som verkligen var extremt värdelös. Gick tillbaka till affären med den till slut efter att det hade hänt igen trots att jag hade installerat om allt. Fick en ny dator som var likadan. Allt funkade bra i ungefär två veckor. Men då hände samma sak igen. Av någon anledning så bestämde jag mig för att inte gå tillbaka och det dröjde efter den gången ungefär 3 månader innan samma sak hände igen. Därefter har de skett lite då och då. Men jag kan inte påstå att det hänt så väldigt ofta. Men nu hände det idag igen och efter det fick jag inte igång datorn igen.

Har någon stött på liknande problem och finns det någon som har en bra lösning?

Tack på förhand!

Använder du någon speciel hårdvara (t.ex mus, tangentbord, skärm mm)? I så fall prova att ta ut all hårdvara som du kopplat i själv.

Om det inte händer någonting när du sätter på datorn och datorn är yngre än 3 år är det lämpligt att reklamera den hos säljaren.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...