Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med service pack 1..

siggeasp

Recommended Posts

Hej.

Uppdaterade mitt operativsystem win7 64 bit. Startade om datorn och sedan var det inte samma dator längre :)

Det gick inte att komma åt någonting i stort sett, inget internet, mail etc Kunde inte starta program eller göra någon som helst ändring.

Meddelandet: "Det gick inte att komma åt den angivna enheten, sökvägen eller filen. Du har kanske inte rätt behörighet för att komma åt objektet" mötte mig för varje steg jag tog.

Vad fan är det som händer? Jag är inte längre herre över min egen dator!

Jag testade att gå in som administratör genom cmd.exe men möttes av detta enerverande meddelande varje gång.

Till slut så satte jag i Windows7-skivan och kunde genom den göra en systemåterställning. Jag lyckades till slut återskapa systemet till den tidpunkt som var precis innan jag uppdaterade till servicepack 1.

Gott! Jag löste skiten på egen hand, men jag fick mig en rejäl funderare. Hur skall jag göra för att slippa detta elände i fortsättningen?

Jag måste väl kunna logga in (med mitt lösenord) som admin och kunna göra ändringar i min egen dator?

Jag är tacksam för alla tips jag kan få! Jag vill gärna förstå vad det här gick ut på ... som jag ser på det nu så kan jag ju inte lita på windows uppdateringar i fortsättningen!

Ha det..

Guest Olle Munter

Det är klart det skall fungera och att du ska kunna lita på din dator med Windows 7. Kolla in på denna sida, jag hittade inte direkt, det du kanske behöver göra, men det finns hjälp att få. Kolla efter uppdateringsproblem eller liknande under Windows 7. Jag har själv på en dator med Vista Buisness, inköpt 2008, köpt och installerat Windows 7 Ultimate och gjort alla uppdateringar, samt SP1 utan det minsta problem. Hittar du inte själv, så kommer hjälpen snart att infinna sig. Ska kolla lite och återkommer isåfall, sitter bara lite tajt till just nu.

http://www.alltomwindows.se/

Hej.

Uppdaterade mitt operativsystem win7 64 bit. Startade om datorn och sedan var det inte samma dator längre :)

Det gick inte att komma åt någonting i stort sett, inget internet, mail etc Kunde inte starta program eller göra någon som helst ändring.

Meddelandet: "Det gick inte att komma åt den angivna enheten, sökvägen eller filen. Du har kanske inte rätt behörighet för att komma åt objektet" mötte mig för varje steg jag tog.

Vad fan är det som händer? Jag är inte längre herre över min egen dator!

Jag testade att gå in som administratör genom cmd.exe men möttes av detta enerverande meddelande varje gång.

Till slut så satte jag i Windows7-skivan och kunde genom den göra en systemåterställning. Jag lyckades till slut återskapa systemet till den tidpunkt som var precis innan jag uppdaterade till servicepack 1.

Gott! Jag löste skiten på egen hand, men jag fick mig en rejäl funderare. Hur skall jag göra för att slippa detta elände i fortsättningen?

Jag måste väl kunna logga in (med mitt lösenord) som admin och kunna göra ändringar i min egen dator?

Jag är tacksam för alla tips jag kan få! Jag vill gärna förstå vad det här gick ut på ... som jag ser på det nu så kan jag ju inte lita på windows uppdateringar i fortsättningen!

Ha det..

När jag googlar så hittar jag en del om att det kan vara en konflikt med antivirusprogrammet och därför kan det vara bra att installera SP1 med antivirusprogrammet och annat avstängt.

Inställning för en så kallad Clean Boot

1. Klicka på Start-knappen och skriv in MSCONFIG i fältet "Påbörja sökning". Tryck på Enter.

2. Välj första fliken.

3. Klicka sen på "Selektiv start".

4. Bocka ur alternativet "Läs in autostartobjekt".

5. Välj fliken "Tjänster".

6. Bocka för alternativet "Dölj Alla Microsoft Tjänster".

7. Klicka på "Inaktivera alla".

8. Klicka nu på Verkställ och OK.

9. Starta om datorn.

Iinstallera uppdateringar

1. Klicka på Start-knappen och skriv Windows Update i rutan "Påbörja sökning". Tryck på Enter.

2. Klicka på "Sök efter uppdateringar" i det övre vänstra hörnet.

3. Installera de hittade uppdateringarna. (Alternativt om du har SP1 som fil så installerar du från den i stället.)

4. Starta om datorn.

Upprepa detta avsnitt tills du inte längre hittar några nya uppdateringar att installera.

Obs! Utför nästa avsnitt oavsett om du kan installera uppdateringarna eller ej.

Återställ till Normal Start

1. Klicka på Start-knappen och skriv in MSCONFIG i fältet "Påbörja sökning". Tryck på Enter.

2. Välj första fliken.

3. Klicka sen på "Normal start".

4. Klicka nu på Verkställ och OK.

5. Starta om datorn.

Tack för era svar!

Jag skall testa att försöka ladda hem SP1 som en fil istället. Verkar ju helt sjukt det här .. Det är ju krångligare än W95/98, vi snackar ju 2011..

om det nu går att ladda hem som hel fil?

Hallå igen ..

Ville bara passa på att berätta att jag nu provat 3 ggr efter första misslyckandet och det är samma skit hela tiden.

Tog hem sp1 som en hel fil och gjorde som beskrivningen ovan med clean boot o allt men det sket sig iallafall.

Jag har börjat fundera på om jag inte är inloggad som administratör. Jag har trott att jag är det automatiskt då jag bara kör med en dator, men det kanske är där det skiter sig.

Är det ngn som vet hur man kan kolla om man är inloggad som admin? alt. hur man loggar in som admin?

Tack för er tid...

Kolla i Kontrollpanelen - Användarkonton (eller något liknande) vad du har för kontotyp.

Administratör, lösenordsskyddat!

Då vet man det.

Jag skiter i SP1, finns tydligen ingen lösning på det så jag får köra uppdateringarna för sig när dom kommer.

Tack för all hjälp.

/a

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...