Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SE Xperia Arc eller Iphone 4 ?


Hallon85

Rekommendera Poster

Jag funderar på att skaffa en xperia arc eller en iphone 4 men vet ej vilken jag ska välja.

 

Jag ska köpa den med ett surf abonnemang så att jag får fri surf och tänkte använda den som internet till min bärbara dator, funkar båda telefonerna på samma sätt till de?

 

Övrigt spelar d einte så stor roll för mig, men jag vill att den ska vara noggorlunda enkel att använda, inet för krångligt, men kommer skaffa en del appar o så.

 

Jag kände på båda på elgiganten idag och tyckte iphonen kändes tyngre o klumpigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Iphone är tyngre och tjockare, men inte lika bred och inte lika hög.

 

Ja, båda telefonerna går numera att använda internet på, både över wifi och usb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju en tråd nyligen med ung. samma innehåll.

 

Jag som har en HTC kanske kan vara lite opartisk..

 

Frugan har en iPhone 4. Snygg, gedigen & bra känsla (telefonen alltså!) Gick smidigt att få över kontakter & musik via synk med iTunes.

All konfig fungerade bra.

 

En kollega har en Arc. Han tycker den är plastig. Kunde inte lika enkelt som mig (HTC) lägga till Exchangekontot (vi har ju samma inställningar). Har inte testat känslan på pekskärmen men om den är som några Xperia jag testat så är den väldigt kass jämfört med HTC/iPhone.

 

En fördel med Android är att det är betydlig enklare att skaffa "gratis" mjukvara för ex. GPS än vad det är till IOS om man inte väljer att "hacka".

 

Sedan verkar ju iPhonen vara känslig för fukt & kyla men om det bara är i garantivillkoren eller i verkligheten vet jag inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan telefon värd att titta på är HTC Desire Z.

Genom att den har ett utfällbart mekaniskt tangentbord blir tillgängliga skärmytan större än på många mobiler med större skärm men där delar av skärmen blir tangentbord. Och det finns tangenter för Ä Ö Å (ja de ligger i den ordningen nere till höger på det mekaniska tangentbordet, har en själv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag funderar på att skaffa en xperia arc...

Mycket bra fundering.

Bästa Android telefonen på marknaden.

 

Nu också med Navigation (Gratis GPS-navigering med hjälp av Google Maps, röstbaserade vägbeskrivningar, Street View och satellitbilder för detaljerad navigering. Fungerar world wide.)

Men det går inte att köra vänster från Sankt Göransgatan vid Mariebergsgatan. För övrigt så hittade den fram till Odenplan, utan att bryta några trafikregler.

 

post-9397-0-04143000-1313174825_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...