Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bytte chasi får bara 2fps


Gäst

Rekommendera Poster

Så igår bytte jag chassi från en hp burk till ett fractical design xl

Nu är det så att jag startar datorn så har upplösningen ändras till 800x600 och klockan är helt fel och den vill inte uppdateras till time.microsoft.com

 

Ändrar upplösnigen och startar om datron.

 

Sen när jag ska spela funkar inget, får också ett medelande att instalera drivers.

Går till Nividias sida och laddar ner drivers för NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430

och instalerar/startar om

 

Sen tetsar jag igen efter att att ha instalerat drivers, Då laggar det som F*n och jag får runt 2fps på lägsta instälnigar.

 

Jag tror inte Moderkortet eller nåt har blivit kortslutet, men man vet ju alldrig.

 

Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du samma nätaggregat som tidigare. Har du anslutit strömkabel till grafikkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du samma nätaggregat som tidigare. Har du anslutit strömkabel till grafikkort?

 

Det är samma nätagg. Grafikortet har inte en ström ingång heller =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
Jag tror inte Moderkortet eller nåt har blivit kortslutet, men man vet ju alldrig.

Det skulle kunna hända om du har moderkortsdistanserna på fel ställe. Dessa sitter på moderkortsplåten och måste passa till motsvarande monteringshål på moderkortet samt vara rätt till antalet.

Fast då skulle det kanske visa sig mer brutalt om du lyckats kortsluta, men verifiera detta i allafall. Koppla först ur nätsladden.

 

Vad har du för dator och operativsytem?

 

Gå in i enhetshanteraren och kolla efter någon markering (gul, röd) vid någon enhet som indikerar att den enheten inte fungerar som den skall.

 

ESD skador? Hur gjorde du för att förebygga elektrostatiska urladdningar som kan skada elektroniken?

 

Kontrollerat att grafikkort och allt annat verkligen sitter nedstoppat i kontakten riktigt och sitter rakt?

 

Kontrollera även att minnena sitter istoppade korrekt.

 

klockan är helt fel

Går klockan fel säger du?

Klockan skall du kunna sätta i BIOS men batteriet kanske är helt slut?

Ändra klockan i BIOS och spara, sedan stänger du av datorn.

Vänta ett tag, sedan slår du på datorn igen och går in i BIOS, går klockan rätt då?

 

Eller så har du lyckats ändra något som påverkar BIOS (tex. kommit åt CMOS reset knappen - om det finns en sådan på moderkortet), gå in i BIOS och ladda BIOS optimal defaults eller BIOS defaults och spara ändringarna.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så att han hade kopplat in sladden i moderkortet. lite små roligt kommer ihåg när jag var lite och gjorde det själv.

 

Nu till andra problemet, när han kopplar sladden till sitt grafikkort så blir skärmen svart.

nån som kan komma på en steg för steg att fixa det ?

 

Sen vill jag också tacka för all hjälp nia har varit grymt snälla smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...