Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Konstiga inloggningar

StefanRehnberg

Recommended Posts

StefanRehnberg

Hej Jag har ett problem.

Bakgrund NT4 srv sp6a, exchange 5.5 sp3, en domain, backupexec med exchange agent.

Jag har sett konstiga inloggningar i eventvwr på exchangeservern. Det rör sig om att administratörskontot i domänen loggar in på alla mailboxar som finns i exch srv under nattetid. Detta har pågått under senare tid, kan det vara vara oönskade personer i nätverket eller kan det en naturlig förklaring, som t ex exchange som underhåller sig själv? eller nått??

Inloggningarna sker alltid i bokstavordning med början på A och sedan fallande.

Nån som kan komma på något?

/Stefan

StefanRehnberg

Hmmmm bricklevel??

Jo jag tror att det kan vara backuppen, men det har kommit den senaste månaden vilket är konstigt för vi har kört backup längre än så. Frågan är alltså varför börjar inloggningarna helt plötsligt?

Hej!

Vad jag menade är att ni kör väl en backup per brevlåda. Tiden för inloggningen verkar ju annars vara rimlig. Jag har i och för sig aldrig kört så mycket Backupexec - men det lilla jag vet är att administratörskontot loggar in på brevlådan innan backupen körs.

Men i och för sig är det lite märkligt att du inte har sett det tidigare...

Har du verifierat att backupen har fungerat tidigare på Exchangeservern?

Micke

StefanRehnberg

Jo det är backup per brevlåda, jag kan säga att jag är ny på företaget så jag kan faktiskt inte verifiera att backuppen har funkat, vi sparar inte banden så länge.

Men tack för hjälpen, jag känner mig lite lugnare angående inloggningarna nu.

/Stefan

• 2 months later...

Kan det vara så att du har ett virus skydd på servern. Jag vet att Groupshield har det beteendet. Det förstör bra info när man vill kolla upp last login m.m..

H/Magnus

• 2 weeks later...

BackupExec loggar in på samtliga de brevlådor som tas backup på.

Vilken version av BE kör ni idag? Nyligen uppgraderat BE?

Kollade ni loggarna innan?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...