Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta databas mellan olika servrar?


Wippika

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har ett dilemma som får en att bli förbannad..

 

Jag har MS SQL server 2008 R2 på min burk. Har nu byggt upp en relativt stor databas med många tabeller osv...

 

Nu behöver jag flytta denna till mitt webbhotell pga tillgänglighet, webhotellet kör en MS sql express 2008..

 

Jag använder på min burk "sql server management studio 2008", detta funkar ju bra ocha att ansluta till båda servarna men hur ska jag göra för att flytta allt mellan dem??

Körde "export & import 32 bit" funktionen som finns med.. Detta resulterade i att alla tabeller flyttades men när dom väll är flyttade har alla kolumner som markerats som primär nycklar försvunnit, samma gäller dom kolumner där jag satt automatisk räknare på.. Blir ju ett jävla trassel och sitta justera detta.. Måste ju på något sätt gå att få med denna infon också??

 

Väldigt öppen för ideér hur man löser detta och varför det blir så`?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kankse har missförstått frågan men det borde väl "bara" vara att generera skript för det som du villk flytta (eller snarare kopiera/återskapa)?

Se t.ex: http://blog.sqlauthority.com/2009/07/29/sql-server-2008-copy-database-with-data-generate-t-sql-for-inserting-data-from-one-table-to-another-table/

 

Antar, eftersom det är en hostad SQL, att du inte kan köra backup/restoresom annars torde vara det bästa sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte fattat hur dte funkar med backup i sqlservern...

 

Har provat det alternativet tidigare men det verkar ju som att backupfilen måste ligga på servern på något sätt, som att det är begränsat till en viss mapp?

 

Jag gjorde ett script av hela databasen efter lite pillande med inställningar så verkar det som att dte fungerar?

Verkar ändå krångligt om det skulle vara en stor databas med massa innehåll??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Magnus Ahlkvist

Jag har bara SQL Server 2005 på den dator jag sitter vid nu, så jag kan inte kontrollera hur det ser ut i SQL Server 2008 R2. Är dock ganska säker på att det inte blivit MINRE funktionalitet mellan versionerna.

 

Såhär skulle jag ha gjort:

 

Om du har hyfsat mycket rättigheter på den mottagande SQL Servern skulle jag högerklicka på databasen i SSMS och välja Copy Database. På så sätt kopieras hela databasen (helst med Detach/Attach-metoden) från din dator till webbhotellet. Kruxet är att du måste ha rättigheter att droppa och/eller skapa ny databas på SQL Server Express-installationen.

 

I annat fall skulle jag högerklicka på databasen, välja Tasks->Export data. Därifrån kan man välja att kopiera alla objekt, inklusive index och constraints.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...