Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 2008 R2 Remote Desktop Problem


Muppimupp

Rekommendera Poster

Har problem med att starta upp applikationer via Remote Desktop WebAccess.

 

 

Använder mig av Windows 2008 R2 Standard OS.

Har konfigurerat Remote Desktop enligt Microsoft guide.

Jag kan logga in via WebAccess och se alla applikationer under Remote-app jag har lagt upp där.

Problemet är att när jag väl startar upp en Remote-app så får jag upp följande felmeddelande: " Det gick inte att hitta fjärrdatorn. Kontakta supportavdelningen om det här felet."

Startar jag Fjärrskrivbord från Remote-app så får jag följande felmeddelande: "Fjärrskrivbordet kan inte hitta "datornamnet" Detta kan innebära att "datornamnet" inte hör till det nätverk som angetts. Kontrollera datorns namn och den domän som du försöker ansluta till."

 

Om jag istället för att gå till Remote-App Fjärrskrivbord och går istället till fliken Fjärrskrivbord, så kan jag koppla upp mig till servern.

 

Om jag istället loggar in lokalt på servern så kan jag starta upp alla Remote-app utan problem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem med att starta upp applikationer via Remote Desktop WebAccess.

 

 

Använder mig av Windows 2008 R2 Standard OS.

Har konfigurerat Remote Desktop enligt Microsoft guide.

Jag kan logga in via WebAccess och se alla applikationer under Remote-app jag har lagt upp där.

Problemet är att när jag väl startar upp en Remote-app så får jag upp följande felmeddelande: " Det gick inte att hitta fjärrdatorn. Kontakta supportavdelningen om det här felet."

Startar jag Fjärrskrivbord från Remote-app så får jag följande felmeddelande: "Fjärrskrivbordet kan inte hitta "datornamnet" Detta kan innebära att "datornamnet" inte hör till det nätverk som angetts. Kontrollera datorns namn och den domän som du försöker ansluta till."

 

Om jag istället för att gå till Remote-App Fjärrskrivbord och går istället till fliken Fjärrskrivbord, så kan jag koppla upp mig till servern.

 

Om jag istället loggar in lokalt på servern så kan jag starta upp alla Remote-app utan problem.

 

 

 

 

Har nu hittat problemet.

Jag gjorde misstaget att jag kopplade upp mig med ip-nummer men i Remote Desktop config så skrev jag serverns namn.

 

Hoppas detta hjälper någon.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...