Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkortsproblem - Acer Aspire one 522


Ganatshii

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har nyligen köpt en Acer Aspire one 522. Jag köpte en ny hårddisk och mer ram för att göra datorn snabbare.

Jag installerade windows 7 64-bit och div. drivrutiner för datorn.

Men jag får inte grafikkortet att fungera som det ska.

Problemet är att det bara installeras som ett standard VGA-kort, vilka drivrutiner jag än laddar ner. Det skulle väl vara okej om det inte vore så att jag inte kan ändra upplösnigen från 800x600.

Jag har testat att ladda ner VGA-drivrutiner från Acer och separata d-rutiner för grafikkortet i (Radeon HD 6250), men inget fungerar.

Den står kvar som standard VGA och det går inte att ändra upplösningen.

Har även testat med " http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonmob_win7-64.aspx ", ATI Catalyst Mobility Display Driver, men då står det att den inte hittar någon grafikadapter som stödjer.

 

Skulle vara oerhört tacksam ifall jag kunde få hjälp!! Har suttit med detta ett bra tag, men lyckas inte lösa det.

Om något är oklart fråga bara!

Tack på förhand.

MVH

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Du kanske får alla visningslägen i valet om du högerklickar på skrivbordet > Skärmupplösning > Klicka på Avancerade inställningar > Klicka på Visa alla lägen => Så kommer det fram fler alternativ.

 

post-73434-0-48874300-1307385939_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vad jag kan se på Acer support finns inga drivrutiner upplagda för WIN 7 64 bitar.Hd6250 är dessutom speciell på det sättet att chippet är integrerat i processorn C-50.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman: Gör jag det står det bara upp till 800x600.

 

LARSAS: Okej, så det är därför jag inte får det att fungera. Tror du man kan ladda ner för 32-bit eller något annan version och hoppas på att det fungerar då?

 

Tack båda för de snabba svaren!

 

EDIT: Testade med ultimate win7 32-bit drivrutinerna. Nu verkar det fungera! :)

Tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Den driver från AMD borde ha fungerat (för Vista/Windows 7 32 och 64), men kanske detta gör att det inte funkar?

 

http://support.amd.c...leaseNotes.aspx

 

Citat:

 

AMD Catalyst Mobility is a notebook reference graphics driver with limited support for system vendor specific features. When used with Windows Vista or Windows 7, users may have unwanted experiences.

 

The following notebooks are not compatible with this release:

 

  • Any notebook launched after this driver release
  • Switchable Graphics enabled notebooks using Intel® chipsets.
  • Toshiba® notebooks (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks)
  • Sony® VAIO® notebooks (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks)
  • Panasonic® notebooks (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade med ultimate win7 32-bit drivrutinerna istället för home editon och allt verkar fungera nu.

Tack för att du tog dig tid, uppskattat!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...