Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

codecs till MP 11/Classic


HUP151

Rekommendera Poster

Vista sp2 64-bit dubbelkärnig p4 3.01. finns codecs att kunna köra full-hd-upplösning? rekommendationer? går att köra med bägge rubr spelarna men bilden blir inte bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade en K-lite Codec Pack om ca 41 mb tidigare sen sept 09 när datorn var ny men installerade nu den föreslagna om ca 17 mb. var osäker hur alla "rutor" skulle fyllas i så det blev bara tok. tog ner senaste MP Classic men datorn gnällde om att bl a DirectX End-user Runtime is outdated. laddade hem utgåva från juni 2010 som först ej togs emot men las in som en massa winrarfiler (160 st) och 113 mb under c/Program Data/. körde först dxdiag och hade senaste direct x11. i vilket fall kan jag nu spela upp hd i mp11 avsevärt bättre. men min gamla älskade mp classic går inte alls längre, spelar inte upp mpg, flv, avi wmv eller nåt annat. har grafikkort nvidia geforce 7300gt. i lägg till/ta bort program finns display control panel 6.14.12.5896 om 1.25 mb

(men den kommer jag inte åt som jag läst verkar vara ett vanligt problem) 0ch nvidia drivers 1.10.62.40 om hela 3.13 GB. direkt under C ligger display driver 186.16 om 141 mb, under C\Program nvidia corp om 30 mb och under C\ Program Data ytterligare 2 mb. har sökt efter uppdateringar på nvidia och fått fram 275.33 som jag laddat ner men när jag ska köra den får jag som svar "non-7-zip archive. ska jag först ta bort allt om nvidia i lägg till/ta bort program innan den nya kan köras? tycker det är konstigt att mp classic inte alls funkar trots de massiva nerladdningarna. finns nåt i den nya codecen som stoppar mp-classic? har blivit lite stökigt nu i C pga alla winrar-mapparna som tillkommit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske är på fel ställe men för att göra det enkelt:

har kört in VLC-1.1.0-win32 och K-lite codec pack 2.79 Full. vlc spelar upp hd-videos med bra kvalitet utom att jag får nån form av "skägg" vid rörelser t ex en vinkande hand. mp11 spelar inte alls upp, classic homecinema spelar videon med ljud men utan bild. classics funktion att spara bild (snapshot) om videon stoppas funkar inte utan jag får felmeddelande "get current image failed, hr=8000ffff", och tar jag print screen med Gadwin på en stoppad video blir sparade bilden tom men kör jag samma video och tar print screen i VLC och mp11 så får jag den önskade bilden. visst kan jag använda vlc till allt men jag är van vid classicen och den har många fördelar. de nämnda problemen med classicen gäller alla filtyper , wmv, avi etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...