Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad har hänt här på c och c++


simkort

Rekommendera Poster

Det finns ingen vurm för c eller c++ här normalt vore att det haglade

frågor påståenden och svar. Här är det som svarta natten.

Kan det bero på att folk är misstänksamma mot forumdets förmåga

att från er sida kolla in de som eventuellt loggar in.

Ja det tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så enkelt att det är få här som dagligen kommer i kontakt med de språken idag.

 

Det vill säga, få som besöker den avdelningen och få som verkligen kan hjälpa.

 

Fast vill du vara konspiratorisk och tro det är något annat är det helt okej med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

För några år sedan var Eforum ett helt suveränt forum för både nybörjaren och för oss som jobbar som utvecklare. På senare tid har jag märkt en tydlig skillnad på vilka frågor som ställs och vilka som besvaras.

 

Idag får en fråga om latinsk översättning för en tatuering fler (och bättre) svar än en fråga om programmering. Frågor som som rör hemmaanvändare får också mycket svar.

 

Jag säger inte att det ena är viktigare eller bättre än det andra, men de som kan programmering och som vill hjälpa till med det, hittar andra platser att göra det på, som är mer inriktade på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Jag svarade på fler frågor här tidigare. Har inte hittat någon annanstans att svara på frågor, utan det handlar nog mer om att jag har mindre tid över nu, samt att ofta när jag går in här så hittar jag inga frågor att svara på. Det ena ger väl det andra, men det känns också som att det ställs färre frågor här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer nog ganska bra tyvärr.

 

Som i detta forum som denna tråd handlar om, så snittar det ca 3-4 trådar varje månad.

 

i t.ex. C# så är det något mindre varje månad, så det händer inte så mycket tyvärr.

 

En tråkig utveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsaknaden av underhåll, rättning av buggar och ingen utveckling av forumet tror jag är en bidragande orsak till att svarsfrekvensen avtar. Inte bara i c eller c++ som omnämns i denna tråd, utan hela forumet överlag.

 

Det är i alla fall ett starkt skäl till min minskade svarsnärvaro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart är att folk som råkat ut för att datorn låser.

När man kopplar upp sig till hit.

Sådant sprider sig och sedan är det kört !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart är att folk som råkat ut för att datorn låser.

När man kopplar upp sig till hit.

Sådant sprider sig och sedan är det kört !

 

Vad? Antyder du virus på Eforum? Eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart är att folk som råkat ut för att datorn låser.

När man kopplar upp sig till hit.

Sådant sprider sig och sedan är det kört !

 

Förstår inte ditt inlägg riktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag menade inte virus, uppfattade(2ggr) som någon Admin som var klåfingrig.

Läste här för ett tag sedan att Admin;s hade Hederskodex det undrade jag lite över,

kan det ha ett samband.

Ett annat exempel var när jag provade att lägga till file, jag blev förskräckt

man så hela skrivbordet och drog slutsatsen att det kan ju en Admin också göra,

bäst om han/hon ligger ute samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite svårt att förstå vad du menar, men det är en absolut omöjlighet för en administratör eller moderator på Eforum att göra något på din dator t ex påverka ditt skrivbord eller få din dator att låsa sig.

 

Moderatorerna ser till att inlägg etc håller sig till de regler som gäller för Eforum: //eforum.idg.se/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules

Men vi är inte mer än människor och visst kan vi göra fel ibland, men det går ju normalt att lösa eller att vi ger en förklaring om man skickar ett PM eller skriver i avdelningen "Diskutera Eforum".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...