Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! Ny tv ny grafikkort funkar inte...


zembi

Rekommendera Poster

Hej

 

har köpt en ny tv och uppgraderat min data bla grafikkortet. nu har båda HDMI utgång. Hittar tvn på datan klonar bilden men på tvn är det bara svart. Vad ska jag göra???

 

föresten TV är en Panasssonic och och programmet som jag gjorde inställningar är ATI Catalyst Control Center.

 

 

snälla hjälp mig

 

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Utgår från att TVn har upplösningen 1920x1080.

Men generellt, för kloning: Du måste ha samma upplösning inställd på skärmen som det är på TVn.

Har du en upplösning på skärmen på skärmen och en annan på TVn så går det ofta inte att klona.

 

Du kan inte köra med högre uppdatering av skärmen än 60Hz. Vanligt max för TV.

 

Du skriver att du anslutit till en HDMI utgång på TVn.

Om det inte är tyckfel så skulle jag föreslå en HDMI ingång på TVn.

 

Och läs manualen för TVn. Det förekommer att TVn har flera HDMI ingångar och just en HDMI ingång avsedd för datoranslutning, dvs den ger pixelmapping (rad 123 och punkt 467 från grafikkortet blir rad 123 och punkt 467 på TV-skärmen. Det vanliga med TV är nämligen att skala bilden på ingången för att undvika svarta fält på sidorna eller över och underkant.)

 

Dvs prova olika HDMI ingångar på TVn.

Vilket grafikkort? Fabrikat och modell?

Vilken TV, Panasonic, modell?

Vad har du för kabel mellan grafikkort och TV? Hur lång kabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

ja, det är skriv fel det ska vara ingång.

Jag har provat båda ingångar men det bli samma sak och jag har letat i manualen men hittar inte vilken ingång är för data.

jag har också försökt att ändra till utökat skrivbord (som jag har just nu) och anpassa vågrätt. men det är bara svart. datan identifierar skärmen och hittar tvn. men det är bara svart på tvn

 

tvn är Panassonic plasma 42. modellnr: TX-P42CE

grafikkortet är ASUS AH3450 Series

och kabeln är HDMI den är 10 meter

 

tack för hjälpen

jag trodde att jag kunde mycket om datorer men nu känner jag mig väldigt okunnig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag och min svåger har lyckats få bilden på tnv. fråga mig inte hur men det gick. men vi har ingen ljud..

 

några förslag?????

 

 

är väldigt tacksam för all hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

AH3450 är ett AGP kort (EAH är ett PCI e kort).Jag är osäker på om ett AGP kort stöder ljud via HDMI,men se om alternativet finns och kan aktiveras/väljas som standard i ljudpanelen.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittar inget.. då får jag gå och skälla på idioten som sålde skitet till mig.för han sa att det skulle funka.

angry.gifangry.gifangry.gifangry.gifangry.gifangry.gifangry.gif

men det får bli på måndag för de har stängt under helgen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Den finns alltså inte med som val bland uppspelningsenheter?Ingen extrakabel som skall anslutas till kortet enligt manualen?.

Det brukar kunna fås fungera med separat ljudkabel emellan TV och dator,men det står förstås inte heller hur en sådan ljudkabel skall anslutas.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej. jag vet inte eftersom jag lämnade data till dom för uppgradering och byte av grafikkortet.

och enligt gubben där behövs det ingen extra kabe mellanl tv och datorn eftersom det är en HDMI kabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

 

Hoppas gubben kan få till HDMI liud.Googlar man exempelvis HDMIsound AH3450 så finner man att många har problem att få ljud via HDMI med AGP kort,men det finns några som efter diverse pysslande fått till det..

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...