Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Home Server Connector


Lion_82

Rekommendera Poster

Har nyligen skaffat en NAS med windows home server installerat. För aat kunna använda alla inbyggda funktionerna

så måste man installera ett program (whs connector). Lyckades installera det på en dator (med XP) men inte på den andra (med VISTA). Datorn klagar hela tiden på att han inte hittar filen och när man försöker installera om det så klagar han över att han inte har rätt privilegier och avbryter sen installation.

Finns den någon som kan hjälpa mig med det här problemet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Har nyligen skaffat en NAS med windows home server installerat. För aat kunna använda alla inbyggda funktionerna

så måste man installera ett program (whs connector). Lyckades installera det på en dator (med XP) men inte på den andra (med VISTA). Datorn klagar hela tiden på att han inte hittar filen och när man försöker installera om det så klagar han över att han inte har rätt privilegier och avbryter sen installation.

Finns den någon som kan hjälpa mig med det här problemet??

 

Hej!

Har du provat köra installationen som "administratör"? Högerklicka på setup.exe och välj "kör som administratör".

// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har prövat att göra som du sa och sen är jag den enda användaren på datorn också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej jag hade tidigar en dator med vista som var ansluten till min WHS.

Denna WHS baserades på windows server 2003.

 

För att kunna installera klient programmet var det enklar att krogla sig in i servwern via nätverket och start programet vi public mappen än att köra skivan.

 

Gäller det nya WHS så har jag svaret bara jag kan installer servern och tvinga någon av sönerna att installera klient programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...