Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Allt är förstorat på skärmen!


Sunklord

Rekommendera Poster

Tja

 

Ok, så här ligger det till. Allt var bra igår, men idag när jag startade datorn så var allt förstorat, ink startsidan med alla desktops. Det är INTE inzoomat, det har jag kollat. Inte heller med att ändra på bildupplösningen fungerar.

 

Någon som kan ge mig ett bra svar? Denna dator har XP.

 

/Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Tja

 

Ok, så här ligger det till. Allt var bra igår, men idag när jag startade datorn så var allt förstorat, ink startsidan med alla desktops. Det är INTE inzoomat, det har jag kollat. Inte heller med att ändra på bildupplösningen fungerar.

 

Någon som kan ge mig ett bra svar? Denna dator har XP.

 

/Henrik

 

Det som jag kan tänka mig är att det strulat till sig med dina drivrutiner för grafikkortet i så fall. Har man inte drivrutinerna installerade blir allt jätte stort på skärmen. Det är heller inte ovanligt att drivrutiner blir skadade eller korrupta om du installerar och avinstallerar mycket program.

 

Mitt förslag är att prova att installera om drivrutinerna för grafikkortet. Avinstallation av dom gamla gör du lämpligast i "Felsäkert läge".

 

Starta sedan om datorn och installera dom nya drivrutinerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag kan tänka mig är att det strulat till sig med dina drivrutiner för grafikkortet i så fall. Har man inte drivrutinerna installerade blir allt jätte stort på skärmen. Det är heller inte ovanligt att drivrutiner blir skadade eller korrupta om du installerar och avinstallerar mycket program.

 

Mitt förslag är att prova att installera om drivrutinerna för grafikkortet. Avinstallation av dom gamla gör du lämpligast i "Felsäkert läge".

 

Starta sedan om datorn och installera dom nya drivrutinerna.

 

Prövade ditt förslag utan framgång.. =(

Kan skärmen i sig vara inblandad i det hela? Att man har råkat göra en konstig inställning på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Prövade ditt förslag utan framgång.. =(

Kan skärmen i sig vara inblandad i det hela? Att man har råkat göra en konstig inställning på den?

 

Möjligt, men det verkar lite märkligt att det ändras över en natt. Se över skärmens menyinställningar i alla fall, men det verkar då som om det spökar i din datorskärm. Om skärmens inställningar ändras sådär över en natt.

 

Har varit med om mycket märkligt i datorsammanhang. Det här är nog det märkligaste.

 

Du har inte katter hemma?

I så fall kan det förklara saken, kanske. Särskilt små katter är på allt av ren nyfikenhet. Kanske katten har varit framme och strukit sig längs datorskärmen, och har då lyckats med konsten att ändra inställningarna.

 

Här hemma försvinner och ändras det mesta av vår minsta katt. Senast idag hittade jag en BIC-rakhyvel under vår säng t ex. Det är av den anledningen jag har mina misstankar. :)

 

Märkligt ändå. Hoppas du hittar någon lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...