Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Tratra

Windows live movie maker

Rekommendera Poster

I min windows7 har Live Movie Maker slutat fungera. När jag i Live Photo Gallery vill ha bildspel så öppnas Live Movie Maker men sedan kommer meddelandet att den slutat fungera och programmet stängs. I andra program fungerar bildspelet. I felsäkert läge fungerar också Live Movie Maker.

Har någon några bra tips?

Tratra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Olle Munter
Postad (redigerade)

Har gett upp beträffande Live Movie Maker. Jag använder AVS Video Editor på en laptop med Windows 7 Ultimate och gick över till detta program, när jag köpte denna laptopen 2008. Då använde jag Vista Buisness och Live Movie Maker var lika problematiskt då.

http://www.avs4you.c...CFchH3god0kOkyw

Redigerad av Olle Munter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Har du testat att reparera Windows live essential 2011 eller om du har en tidigare version.

Kontrollpanelen--Avinstallera program---markera programmet---- välj reparera.

Du hamnar alltså i movie maker när du i photo galleri skall visa bildspel ,konstigt!

Vidare fungerar Movie maker bara i felsäkert läge.

Själv har vi inte upplevt problem med

de här programmen i någon av våra datorer

LARSAS

Alternativt kan du ju avinstallera Movie maker och sen hämta en ny fräsch version och installera den.

Redigerad av LARSAS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och tack för svaren! Svaren ledde mig vidare och jag har nu löst problemet! I min dator (Asus med i3) måste jag köra både Live photo Gallery och Live Movie Maker med integrerad grafik och inte med högprestanda grafik. Nu fungerar bildspel och movie Maker som de skall.

Bra forum det här!

Anitra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...