Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ccleaner ta bort backup


Emilemil

Rekommendera Poster

Hej

Har rensat Registret med ccleaner (ccleaner gjorde automatiskt backup som ligger på skrivbordet) och undrar då om man kan ta bort backup filerna?

För inget konstigt har hänt med datorn så då kan det väl inte hända något senare?

tack för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sparar aldrig några backup filer när jag rensar registret på min dator och det har aldrig hänt nått. Så det går säkert bra att

ta bort dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har rensat Registret med ccleaner (ccleaner gjorde automatiskt backup som ligger på skrivbordet) och undrar då om man kan ta bort backup filerna?

För inget konstigt har hänt med datorn så då kan det väl inte hända något senare?

tack för svar

Ibland blir det problem först efter ett par månader när t ex en Windows-uppdatering inte går att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Visst, det kan inträffa, men jag har mig veterligt aldrigt behövt använda backuppen till registret jag städat och jag har nu använt CCleaner i ett antal år. Använder programmet i 3 datorer. Paranoid som ändå är, tar jag backupp, när frågan kommer upp.

 

Tror jag har lika stor tur eller otur om jag spelar på Lotto! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att jag har kvar mina backup-filer, efter CCleaner, sedan 2007.

De tar så mycket utrymme som hela 1 Mb men eftersom jag har lite plats kvar på disken, än, så får de ligga kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Mikael63, det är ju bara att plocka bort dom där gamla backupperna eller vad ska du med dom till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael63, det är ju bara att plocka bort dom där gamla backupperna eller vad ska du med dom till?

Kan vara bra att ha :)

Nej, men om du läst mitt förra inlägg ordentligt så framgår det att diskutrymmet som dessa filer tar är försumbart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Emilemil;

Skapa en återställningspunkt på datorn och radera filerna.

 

Det är en smidig försäkring att skapa en återställningspunkt innan man installerar eller avinstallerar något på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Emilemil;

Skapa en återställningspunkt på datorn och radera filerna.

 

Det är en smidig försäkring att skapa en återställningspunkt innan man installerar eller avinstallerar något på datorn.

 

hur gör man en återställningspunkt? jag har windows vista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är systemåterställning i ccleaner under verktyg? kan man ta bort gamla återställningspunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemåterställningspunkt; (sitter på en XP-dator just nu, men det bör vara ungefär som följer nedan)

Start > tillbehör > systemverktyg > systemåterställning > skapa en återställningspunkt > nästa > ange vad återställningspunkten skall kallas tex "Dator OK", nästa, sen är det klart.

 

Systemåterställning i Ccleaner;

ja, du kan ta bort återställningspunkter, vilket frigör diskutrymme. Var dock försiktig och spara minst de fem senaste ifall du vill gå tillbaka och återställa av någon anledning.

 

Använd aldrig "Säkerhetsrensning" om du inte är absolut säker på vad du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...