Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung Galaxy Ace: Svårt att svara på SMS


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Bytte bort min Samsung S8000 med en släkting, som tyckte att nyinförskaffade Samsung Galaxy Ace var för avancerad. Mobiltelefonen älskar jag. Snabb i allt. Förutom en sak som stör mig en del och det är när jag får SMS.

 

Längst ned på skärmen står då "Ange meddelandet här" i en vit avlång ruta och till höger ett gem för att bifoga filer.

 

Då får jag hålla på och trycka med fingret tre, fyra gånger på den avlånga vita rutan "Ange meddelandet här" innan jag får upp tangentbordet och kan svara på SMS:et.

 

Finns det något man kan göra för att få det hela att gå snabbare?

 

På min Samsung S8000 fanns något man kunde göra med skärmen. En slags prick eller liknande som man skulle sätta fingret på för att få bättre precision. Har inte hittat något liknande på den här Samsung Galaxy Ace. Skulle behövas, tycker jag. I alla fall när det handlar om att svara på SMS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Så efter ganska mycket ego SMS-skickande, så tror jag att jag kom på lösningen på problemet. Man ska tydligen peka på den lilla blinkande markören längst till vänster i den avlånga vita rutan "Ange meddelandet här". Då kommer tangenbordet fram hyfsat snabbt. :)

 

Tror att jag pekade för långt ut mot höger. Då fungerar det inte riktigt.

 

Samsung S8000 räckte det med att man bara pekade på "Svara"-knappen. Fungerade alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ju följts åt i tiden med S8000. Nu har jag en HTC Desire som jag faktiskt inte hittar något nämnvärt att klaga på, annars är jag duktig på sånt..

 

Någon sådan "kalibrering" som vi hade på S8000 verkar inte finnas på "moderna" telefoner.

Saknar du möjlighet att använda penna?

Se //eforum.idg.se/topic/328356-tips-pekdon/page__p__1537625__fromsearch__1#entry1537625

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Vi har ju följts åt i tiden med S8000. Nu har jag en HTC Desire som jag faktiskt inte hittar något nämnvärt att klaga på, annars är jag duktig på sånt..

 

Någon sådan "kalibrering" som vi hade på S8000 verkar inte finnas på "moderna" telefoner.

Saknar du möjlighet att använda penna?

Se //eforum.idg.se/topic/328356-tips-pekdon/page__p__1537625__fromsearch__1#entry1537625

 

Visst har vi följts åt. Allt från trilskande telefonprogram och nu det här problemet. :)

 

Tack för tipset angående penna som pekdon! (Poäng till dig, och även din tråd du tipsar om pennan)

 

Det har jag inte tänkt på att det finns att köpa löst. Borde satsa på något sådant, tror jag. :)

 

Idag har jag ingen sådan penna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...